Paard komt naar binnen aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_noraly

Paard komt naar binnen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:21

Hoi,

Telkens als ik mijn pony longeer kom hij naar binnen, hij loopt dan een heel eind van de hoefslag af.
Ik heb me laten vertellen dat als ik met de longe naar hem toe gooi dat ie dan naar buiten zou gaan maar hij schrikt er alleen maar van en gaat even naar buiten en komt bijna gelijk weer naar binnen.
Het is behoorlijk vervelend, waat iemand wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt Lachen

Sisco4life

Re: Paard komt naar binnen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:26

blijven volhouden met de lijn zo te bewegen als hij naar binnen komt. En zorg dat je hem altijd met de zweep een tikkie kan geven als ie extreem naar binnen komt.

Die van mij rent opeens naar me toe, das ook gezellig met longeren, maar kan je ook zo corrigeren. ( hoef ik geen commentaar over, weet de reden en het is offtopic

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:34

Misschien loop jij automatisch wat naar achteren als hij dat doet? Dus ipv de lijn in te nemen, loop je naar achteren om hem van de grond te houden? Je paard kan die passen naar achteren ook zien als een uitnodiging tot naar binnen komen. Probeer een "slinger" aan je lijn te geven EN tegelijkertijd een paar passen naar voren te doen, richting de achterhand. Armen eventueel wijd; zo drijf je hem weer voort en van je af.
En echt...herhalen, herhalen, herhalen, herhalen... Gaaaap Nagelbijten / Gniffelen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:47

trouwens, wat heb jij een vet gave naam Clown

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:28

Dankjewel voor de tips, ik ga het binnekort probern Knipoog
Sisco4life dankjewel Tong uitsteken

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:52

Mijne heeft dat 1x gedaan, ze kwam naar binnen om me te bijten, slagen en nog van die apenstreken. Heb ze een prik gegeven met de longeerzweep op der schouder en sindsdien loopt ze braaf haar rondje Ja
Klinkt wreed, maar mijn probleem is opgelost Ja

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:58

Ik herken het probleem. De beste oplossing (naar mijn idee) is om als die naar binnen komt een tik met de zweep op zijn schouder, dat moet je blijven volhouden. Maar telkens als je dat doet geef je het commando: buiten. Hopelijk helpt het Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:47

Goede driehoek houden met de zweep en de longeerlijn, hem daar als het ware tussen opsluiten, ik wijs ook wel eens ff met de zweep naar mijn pony toe zo van: he wegwezen Knipoog