Clicker gebruiken bij erg drammen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Clicker gebruiken bij erg drammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:23

Ik vroeg me af of je ook een clicker kan gebruiken om je pony normaal te laten volgen met binnen zetten. Nu is ze altijd zo wild dat ze gaat draven en dribbelen en wil eten. Ze loopt niet mooi mee. Zou ik dat met clicker training kunnen oplossen en hoe zouden jullie het dan doen.

mirjam

mirtje27

Re: Clicker gebruiken bij erg drammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 20:36

Niemand een idee?.

Mirjam

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:00

Ja, het zou kunnen. Maar, ik zou daar de clicker niet voor gebruiken. Gewoon meelopen is namelijk een stukje opvoeding en daar gebruik ik de clicker niet voor. Kan je wel met haar gaan wandelen? Anders zou ik je adviseren om de cursus buitenspelen op Balingehof te volgen, daar krijg je veel tips en tricks mbt lopen aan de hand.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:13

Dit klinkt als een dominantie probleem. Wat Amable zegt, ik zou een cursus/training met je paard gaan volgen om dit te verhelpen. Daar kun je met de clicker verder vrij weinig mee doen. Je paard moet leren dat jij de leider bent en dus jouw ruimte moet respecteren en niet er doorheen dramt. Met een goede (professionele) training kan dit vaak snel verholpen zijn.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 18:46

Pony is al 27. Vroeger deed ze het eigenlijk niet, het is van de laatste jaren. Ze wil dan zo graag naar binnen dat ze begint te dribbelen. Heb al veel geprobeert zoals zorgen dat ze echt achter me blijft zodra ze weer te hard gaat er voor gaan staan, touwtje over haar neus. Maar het helpt allemaal niet.

Mirjam

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:20

Wat je zou kunnen doen is een lang touw pakken, liefst een leadrope en op het moment dat ze voorbij je wil deze lijn voor je langs rond draaien. Als ze dus langs je heen loopt dan krijgt ze dat touw in d'r gezicht. Ze ziet het touw, je gebruikt het ook niet om te slaan, maar als een soort muur. Dus als ze ertegenaan loopt is het haar eigen schuld. Als ze op de juiste plaats loopt dan hangt het touw gewoon stil. Op deze manier leer je haar iig om achter je te blijven en je niet voorbij te stuiven.