Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maaike93 schreef:Waarom zoek je niet de bron van dit gedrag op?
Heeft het met respect te maken, fisiek iets, energie teveel?
Als het echt zo snel moet: Idd laten zien dat jij de baas bent. Een paard mag niet zomaar over je heen lopen, van je af sturen (als het moet met zweep) bit zou ik in de kast laten liggen idd.
En idd, kan ze hem niet los door de bak laten rennen ofzo?
edit: komt ie wel buiten, of staat ie 23/7 op stal?
dan zou het wel eens energie kunnen zijn lijkt mij
adnariM schreef:Hmm... Nou ik zal gewoon eerst meer een band opbouwen door gewoon lekker te wandelen, en daarna beginnen met longeren.
hadas schreef:ja idd! eerst maatjes worden is wel een plan. hij heeft wel in de wei gestaan dat half jaar juist alleen maar in de wei. ook niet binnen. hij staat nu sins drie week s'nacht binnen en overdag in de bak alleen want meer paarden hebben ze niet. het is best wel een probleem geval. haha. hij is ook niet van mij. ik zou hem verzorgen voor mensen want die doen er niks mee om dit gedrag dus. die mensen hebben gewoon een paard genomen omdat ze er plek voor hadden en is het zo fout gegaan. zonde!! maar ik ga er zaterdag weer heen. hoop ik nog op veel tips en dan ga ik daar zeker wat mee doen! volgens mij kan hij niet goed in buigen over zijn lichaam maar daar heb ik me in eerste instantie niet mee bezig gehouden. dus dat ga ik zaterdag ook proberen. misschien is het een mix van alles. wat moet ik doen als hij wel gewoon heel stijf is van een half jaar in het jonge gras lopen?
Citaat:Vliegt hij op haar af? Dan zou ik hem een tik geven anders niet
Citaat:Zou pas een mep geven als hij je aanvalt, voor slaan is die zweep niet eens bedoelt.