liggen.. hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiiRowiej

liggen.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:51

heej heej, nou kijk in begin eigelijk net met vrijheids dressuur dus weet ook niet om het verstandig is om als 1 van de eerste dingen liggen aan te leren maar ik vind het zoo schatiig dus ik vroeg me gewoon af hoe leer je je pony nou eigelijk te gaan liggen?
en is het verstandig om het nu al te doen? ( maar ook als het dat niet is zou ik graag tog een beejte uitleg krijgen zo dat ik die alvast heb voor over eentijdje)

groetjes!

MiiRowiej

Re: liggen.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 11:11

niemand?! Gaaaap

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:17

Nee, liggen is het niet de handigste oefening om mee te beginnen. Je kan altijd beter eerst met de kleine dingen beginnen zoals wachten met eten, dingen aanraken op commando, hoofd laag houden en voeten optillen op zweep aanraking. Van daar uit kan je verder werken naar schudden, ja knikken, flemen, buigen, compliment, spaanse pas, knielen, berggeit en liggen. Dat is dus een heel traject.

De juiste manier van liggen is je paard vanuit de berggeit laten knielen en hem dan doorvragen naar het liggen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:52

elke keer als hij gaat rollen ( wel wachten tot hij uitgerold is ) hem vragen met een snoepje te blijven liggen. dit vergt heel veel geduld en vooral RUST want anders springt ie ineens omhoog. als je dat elke keer doet begrijpt hij het op een end wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:16

Citaat:
De juiste manier van liggen is je paard vanuit de berggeit laten knielen en hem dan doorvragen naar het liggen.

Dat is een van de juiste manieren, er zijn er meer. Haha! Je kunt je paard zoals Navanja schrijft ook leren liggen vanuit het rollen, sommige paarden kun je ook direct uit het knielen of direct uit de berggeit leren liggen zonder dat ze de andere oefening kennen, en ook uit het compliment kan een paard leren liggen. Er is dus voor elk wat wils, maar het is inderdaad handiger om eerst maar eens met een aantal kleinere kunstjes te beginnnen om wat ervaring met VD op te doen. Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:34

ik denk dat je beter eerst een andere kan gaan oefenen