stelling/buiging aan de pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lausan

stelling/buiging aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:52

Ik longeer mijn fjord wekelijks met de pessoa. Dit pikt ze super op Ja Het enige probleempje is de stelling en buiging; ze loopt niet in de juiste stelling maar kijkt altijd wat naar buiten. Ook met rijden doet ze dat snel, maar dat gaat steeds beter (we rijden zelden in de bak, boscrossen liever). Alleen aan de longe nog niet echt...
Heeft iemand tips hoe ik de stelling en buiging aan de longe kan verbeteren?

unico

Re: stelling/buiging aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:01

Ik heb mijn paard ook heellang met de pessoa gelongeerd, maar omdat je bij een pessoa niet echt stelling kan vragen(tenminste bij mij trok hij gewoon zijn hoofd naar buiten en ging het bontje achter de kont scheef zitten) ben ik begonnen met het longeren met een dubbele longe.In het begin is het wle moeilijk met alle touwen enzo, maar ik kan er nu niet meer zonder mee longeren. Mijn paard is ook een stuk fijner nu en kijkt ook bij het longeren en bij het rijden niet meer naar buiten. Succes verder

Born2BCrazy

Re: stelling/buiging aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:49

je kan bv ook de longe door het bit halen en dan ook aan de longeersingel vastmaken (en je hebt dus ook de pessoa om)
Moet je wel een redelijk braaf paard hebben, want "ho" wordt moeilijk..want dan trek je m helemaal dubbel..wel op letten dat de "buitenteugel" (touwtje) eraan blijft..dus niet helemaal slap, want dan loopt ie alleen op de "binnenteugel", maar wel los genoeg zodat ie ook naar binnen kan kijken..

En je kan m dan even aanvragen..wat extra stelling/buiging..en dan weer laten vieren..