Ze blijven je verbazen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Ze blijven je verbazen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 23:25

Vandaag ging ik voor het eerst de oefening 'niet eten' oefenen... Eerst met gesloten vuist, hij leek het eten nieteens op te merken... Vervolgens met de vuist naar hem toe, wederom geen reactie. Vervolgens met het eten op open hand. Wel had ik al eens geoefend met dat hij het eten niet mocht, tot ik clickte, maar dan zonder stemcommando of tellen en alleen zodat hij leerde dat tijdens de training alleen een click een beloning betekende en hij dus niet hoeft te bedelen oid.

Maar ook met open hand reageerde hij bijna niet. Ja, hij keek er natuurlijk naar, en stond wat te smekken met z'n mond. Hij hield het eten wel in de gaten, maar bleef netjes op 10 - 20 cm afstand van mijn hand. Zo kon ik met gemak tot 10 seconden meetellen en hij kwam er niet aan, geweldig! Toen ben ik met die oefening opgehouden.

Waarom me dit zo verbaasd? Röskur is helemaal dol van eten, een heuse echte voedsel-geobsedeerde. Zo erg dat hij me 'vroeger' soms meesleurde het gras in (jaren geleden), en tegenwoordig zie je hem nog steeds vaak naar het gras loeren als hij ergens stil moet staan los als ik hem op de foto wil zetten... Nagelbijten / Gniffelen Maar deze oefening leek hij wel echt léuk te vinden! Haha! Zo blijft je paard je verbazen! Lachen

gemske

Re: Ze blijven je verbazen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:52

Wat leuk zeg!
Ik heb dat trouwens ook vaak, dat ik de eerste keer dat ik iets probeer het niet zo goed gaat, en dan de tweede keer blijken ze toch een heleboel onthouden te hebben en doen ze het ineens precies goed.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 00:50

Afbeelding
Hier een fotootje. Hij stond ook helemaal gefocust naar het eten te staren (en af en toe wat smakken aan de gedachte van het eten), maar bleef er netjes vanaf tot ik clickte! Ja

Röskur is met veel oefeningen nogal langzaam... Alles vergt wat meer tijd. Maar dan is het extra leuk als hij eens iets wel snel snapt! Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:57

Wat een ontzettend mooi paardje trouwens!

MineBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:27

Wat leuk!

Ik wordt nog steeds wel eens mee gesleurd naar het Gras Lips are sealed

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:32

Leuk zeg! Dat is echt fijn als je paard dat zo goed onder de knie heeft Haha! Kan een van mijn twentertjes nog wat van leren Clown

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:41

jaa idd mijn paardje ook wel,, de laatste gaat het steeds beter, maar ik doe ook meer met hem,, ik heb lange tijd niet meer gereden,, en na een paar keer rijden ( half uurtje, 3/4 kwartier) gaat ut hardstikke goed, natuurlijk deed ik wel wat met hem zoals buitenrijden en wandelen enzo..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:42

Leuk!!
Knap dat je t hem kon leren Lachen

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:39

Dat is mooi! Knap dat hij het zo oppakte.

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:56

Zeker knap als het een lekkerbek is Nagelbijten / Gniffelen