welke bitloze optoming bij lange lijnen werk ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

welke bitloze optoming bij lange lijnen werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:41

Hoi,

Zoals de titel al zegt, welke bitloze optoming gebruiken jullie ?
B.v. voor het longeren met 2 lijnen.

Groetjes,

Maris

RianneH

Re: welke bitloze optoming bij lange lijnen werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:06

Hey,

ik heb een tijdje met een cross-rope halster gelongeerd, Was wel wennen, maar werkt uiteindelijk wel goed. Toch ben ik er mee gestopt omdat ik in stap er te veel beweging en druk op vond zitten. Ik longeer gewoon in de bak en moet daarom buiten zelf begrenzen. Bij een longeerring, of afgezette bak gaat dit waarschijnlijk makkelijker.
Nu ben ik met een kaptoom (als je het zo schrijft) begonnen, dat is nog heel erg wennen maar zit wel stiller zeg maar.

Ik zou iig zorgen dat welke optoming je ook gebruikt, er niet teveel druk op staat en het niet schuurt.
Wat gebruik jij?

Groetjes Rianne

Maris

Re: welke bitloze optoming bij lange lijnen werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:02

Hoi,

Touwhalster of CRB lijken me heel erg zwaaien als daar een longeerlijn aanhangt. Dat heb ik tenminste ook als ik b.v. alleen al loop met mijn paard met touwhalster.

Tot nu toe 1 maal met dually halster lange lijnen gedaan. Ging erg goed. Hoor er negatieve verhalen over, maar mijn paard reageerde er heel goed op ( en ontspannen ).
Verder hoor ik nog wel eens dat ze een cook optoming gebruiken ( vind alleen de prijzen daarvan te hoog om alleen lange lijnen mee te doen ).

Ik doe overigens ook lange lijnen werk in een bak. En begrens die dmv paaltjes en lint.

Groetjes,

Maris