vraagje over clicker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Payal

vraagje over clicker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 13:39

heey, ik wil binnenkort gaan beginnen met vd en clickertraining. maar ik wil wel graag iets weten.
stel: je hebt je paard aangeleerd dat hij een beloning krijgt na de clicker en niet ervoor.
moet je dan altijd met de clicker gaan werken als je je paard iets lekkers wil geven? of alleen als je met vrijheidsdressuur bezig bent? want het lijkt me dat als een paard aangeleerd heeft dat hij alleen na een klik voer krijgt, en dat hij dan opeens wat krijgt zonder klik, dat dat verwarrend is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: vraagje over clicker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:43

ik snap je vraag even niet.... iets lekkers geven voordat je clickt?

Ik geef antwoord op wat ik denk dat je bedoelt... Haha!

Ik geef Banjer nog vaak genoeg wat lekkers tussendoor hoor... Haha! Moet er wel bijzeggen dat Banjer het dondersgoed weet als we aan het trainen zijn... dan krijgt ze echt alleen maar als ik geclicked heb... Lachen Banjer gaat er iig niet minder haar best voor doen, ze wordt er ook niet inhaliger of opdringeriger van... Lachen Dat is denk ik per paard verschillend... en ook per mens (ligt aan hoe consequent je bent)...

Wel wil ik je, misschien ten overvloede, meegeven... na elke click volgt altijd wat lekkers... Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:17

Ik geef ook weleens voer tussendoor. Ook doe ik het weleens zonder clicker als ik deze vergeten ben. Bloos Grappig genoeg lijkt het alsof hij het ook sneller snapt met alleen 'goedzo' en beloning, en hij is ook niet opdringerig ondanks dat ik het zonder de clicker doe. Lachen Ook krijgt hij nog weleens een snoepje tussendoor, maar ik heb ook het idee dat hij, net als Banjer, wel snapt wanneer hij snoep krijgt voor een oefening (dus dat het geen nut heeft om inhalig te zijn; hij krijgt tenslotte alleen iets als hij de oefening goed uitvoert, of ik nou click of goedzo zeg) of gewoon tussendoor. Want zelfs als ik de clicker vergeten ben is hij niet gulzig of opdringerig. Lachen (alleen is het timen lastiger, dan doe ik alleen oefeningen die hij al in mindere of meerdere mate snapt en het timen minder essensieel is)

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 21:25

okeej bedankt! Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:12

Ik geef alleen na de click voedsel uit de hand, ben hier ook heel consequent in. Wel kan ik voor alles clicken, bijv omdat hij zo lief kijkt, dus ook voor onzin dingen. Doordat ik met mijn tong click heb ik de clicker altijd bij.