Clickertraining met meerdere paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Clickertraining met meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 14:28

Tja misschien een wat onduidelijke titel, maar ik ben nu pas begonnen met VD en ben bezig met clickeren. dit gaat heel erg goed Haha! Nu sta ik op een stal waar er meer mensen met hun paard staan en er is eigenlijk niemand verder met VD bezig. Maar nu ik ermee bezig ben vinden mensen het wel interessant. Mijn zus kwam toen ineens op een vraag,
Stel dat zij over een jaar besluit nou dat VD lijkt me toch wel erg leuk ik ga dat ook doen met mijn pony. Zij leert hem click=snoepje. Nu kent mijn paard dit ook. Het oefenen kan je het beste doen in de bak, wij hebben geen paddock of longeerbak oid, dus ik ben aangewezen op de bak of het erf. Stel nu dat ik in de bak ga VDen en mijn zus gaat rijden in de bak en haar pony heeft ook geleerd click=snoepje, loop je dan niet het risico dat als ik click haar pony naar mij toekomt en een snoepje verwacht. De click is best wel hard namelijk.
Als het dit effect heeft betekent dat dan dat ik alleen met mijn paard VD kan oefenen zonder andere paarden erbij? Zolang die andere paarden de betekenis van de click niet weten is er niks aan de hand, maar als andere mensen ook gaan clickeren wordt het dan niet verwarrend voor een paard?

Het zou namelijk wel lastig voor mij zijn om altijd appart te VDen, meestal als ik kom is de bak wel bezet en op het erf heeft mijn paard toch eigenlijk teveel afleiding. Zijn er mensen die misschien dit al gedaan hebben, met meerdere paarden in 1 ruimte en dan met 1 VDen (met clicker dan) en de ander niet terwijl ze allebei de clicker kennen? En krijg je ook niet dat als er 1 iemand een commando geeft aan haar paard een ander paard spontaan een kunstje uitvoert?

Amable

Re: Clickertraining met meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:45

Bij ons op stal zijn ook meerdere mensen met VD en de clicker bezig en ik heb ook clinics gegeven waar meerdere mensen tegelijkertijd aan het clickeren waren. Ik heb alleen een "probleem" ondervonden toen het een "geclickerd" paard los in de bak liep en ik met Jauke in de bak ging clickeren. Het loslopende paard staat dan wel de hele tijd mee te doen *LOL* Vooral kus vragen is dan leuk, wordt je van 2 kanten gezoend Knipoog

Meerdere mensen tegelijk aan het clickeren is geen probleem, de paarden weten al snel bij welke trainer ze moeten zijn Knipoog

1 persoon rijden/longeren en een ander clickeren geeft vaak als resultaat dat het "werkende" paard in het begin iets minder geconcentreerd is door het clickeren, maar is al gauw bij de les als het gewoon genegeert wordt.

maw, geen probleem!