Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 16:30

De titel is een beetje apart geformuleerd, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Clown

Eerst mijn vraag over de pessoa;
Ik ga morgen longeren met pessoa, en ik wilook even balkjes draven, ik vraag me af of dat goed samengaat?

Over de touwtjes;
Ik wil ook een keer gaan longeren met touwtjes, ik heb een hoofdstel, een longeersingel met veel ringen en van dat vlaggelijn(?) รก 6 mm dik van ongeveer 6 meter lang, ik neem aan dat ik daar genoeg aan heb? Hoe kan ik het dan het beste bevestigen en hoelang/ hoe kan ik het beste longeren (misschien heeft iemand een foto voor me?)?

Dan nog wat, wat vinden jullie het beste 'hulpmiddel' om te longeren (mag ook iets zijn wat hierboven niet genoemd wordt, maar ook graag van deze 2 dingen Knipoog), en waarom? Wat is precies het verschil tussen deze twee methodes, maw, wat kun je waar het beste mee trainen?

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:50

Ik zet mijn hafje altijd bij met 2 touwtjes die ik dan bevestig aan de lus aan de onderkant van de singel... vervolgens haal ik ze door het bit en maak ik ze aan een ring van boven vast...
Afbeelding
Als ze dan lekker nagefelijk loopt haal ik de touwtjes van onderen los en maak ik ze vast aan een ring die meer aan de zijkant zit, zodat ze wat meer opgericht gaat lopen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:51

Hoe vaak heb jij al met Pessoa gelongeerd en hoe strak heb je hem zitten? Balkjes draven met Pessoa moet geen probleem zijn, maar geef je paard de kans op te kijken, dus richt niet teveel op.

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:58

Cassidy schreef:
Hoe vaak heb jij al met Pessoa gelongeerd en hoe strak heb je hem zitten? Balkjes draven met Pessoa moet geen probleem zijn, maar geef je paard de kans op te kijken, dus richt niet teveel op.
Ik heb al vaker met je gePM't, en toen had je aangegeven dat je dacht dat ik hem goed had zitten. Natuurlijk is dat waarschijnlijk irl het beste te beoordelen, maar ik vind d'r er zelf ook vrij goed op lopen zoals hij nu zit (ook nog gewoon de laagste stand overigens).

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Wat vragen mbt het longeren met pessoa/met touwtjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:02

ik vind de pessoa een goed ding, zolang je hem niet te strak hebt zitten. Dan vormt balkjes lopen ook geen probleem normaal gezien, en best niet op de ringen aan de buik bevestigen, dus niet tussen de voorbenen zeg maar...