paard kent de oefeningen, maar ik niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

paard kent de oefeningen, maar ik niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:15

Ik verzorg nu sinds een week ongeveer een paard.
Het is een ex-circuspaard en kent echt alle trucjes.
Alleen ik heb de knopjes nog maar van 1 ding en dat is het steigeren (als ik erop zit).
De spaanse pas doet hij af en toe uit zich eigen (dus dan moet ik blijkbaar een hulp daarvoor geven maar kom er gewoon niet uit)

Heeft misschien iemand een idee wat voor hulpen ik kan proberen.. Ik wil dit eigenlijk vooral weten, omdat als ik aan het rijden ben niet in een keer voor een verrassing kom te staan. Dat heb ik nu al soms met de spaanse pas en passage Clown Clown

alvast bedankt..

viola

Re: paard kent de oefeningen, maar ik niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:05

Dit lijkt me meer iets van je aan de vorige eigenaar moet vragen. Die het paard getraind heeft of ermee gewerkt heeft.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 08:33

Met viola eens. Iedereen leert het een paard weer anders.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:34

Idd, iedereen leert het zijn paard anders. Dus als je de oude eigenaar/trainer te spreken kan krijgen zou dat het beste zijn. Maar ik zie dat je uit Brabant komt, ik weet niet waar ergens? Maar mocht je de oude eigenaar niet kunnen spreken wil ik evt wel een keer mee komen kijken. Vaak komt een commando namelijk voort uit hoe het ooit is aangeleerd.