1x in de week, kan dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

1x in de week, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:01

Hallo, ik heb een verzorgpony van 3 jaar. Ik kom daar 1x in de week. Ik ben de enige die hem verzorgt. voorderest staat die altijd in de wei. Over een half jaar wordt die ingereden. Ik vertroetel, poets enzo hem. Kan ik (omdat ik maar 1x in de week kom) met hem vrijheidsdressuur gaan doen? (of clickertrainingg) of vergeet die dan alles wat ik hem de week ervoor heb geleerd?
dankjewel

Suus

Re: 1x in de week, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:02

Je kunt het altijd proberen natuurlijk maar met 1 keer per week trainen zou ik er niet te veel van verwachten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:35

1x per week zou kunnen, alleen kan het dan wat langer duren voordat je paardje de oefeningen door heeft... Lachen

Weet de eigenaar van je verzorgpony dat je daan VD of CT wil gaan doen?

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 16:14

Ja, ik heb het gevraagd. Maar hij zei ook: Kan dat wel, 1x in de week? Dankjewel voor de reacties.. Ik ga het gewoon proberen. Wie weet, misschien wordt die nog eens slim;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:17

1x in de week is wel weinig. maar proberen kan altijd.
en hij onthoud vast wel iets Clown

suc6 verder Knipoog

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:58

Het zal langer duren, maar ik doe het met mijn verzorgpony's 3 keer in de week. Gaat ook niet snel, maar ik heb de tijd Lachen als je het 1x per week wil doen, dan moet je veel gedult hebben Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:49

Ik oefen ook 1 x in de week en soms zelfs minder. Het gaat dan wel langzamer, maar ook hij leert het.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:26

Je paard vergeet het niet, maar hij zal het iedere keer opnieuw misschien wel wat moeilijk uitvoeren, omdat hij alweer een week niets meer gedaan heeft. Er zit dan natuurlijk wel regelmaat in, 1x per week, maar ik zou er inderdaad niet veel van verwachten. Proberen mag natuurlijk altijd! Nee heb je, ja kun je krijgen..

Romyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:32

Ik zou wel heel goed opletten met de commando's die je hem aanleert, want als bijv. iemand bij hem is die niet weet wat je hem heb geleerd dat hij niet opeens gaat stijgeren. Maar dat gebeurt niet zo snel. Voor de rest kan 1x per week inderdaad wel maar het zou natuurlijk sneller,beter & gemakkelijker gaan als je in de vrijheidsdressuur wat vaker tijd zou kunnen steken met je verzorgpony. Maar ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk voor je is. Het zou uiteraard wel kunnen des te vaker je het zelfde trucje doet hoe beter hij het kan. Dus bijv. elke week hetzelfde trucje. Als hij dat goed heeft opgepakt kun je weer verder gaan. Alleen niet vergeten het trucje af en toe over te doen want anders word het weer lastiger voor je pony.