Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kirri schreef:ik longeer altijd bijgezet, meestal heb ik touwtjes of passoa. In principe is er niet iets wat beter is, ligt maar net aan welk vlak je wilt trainen ga je voor de achterhand pak je de touwtjes deze breng je vanaf de singel buitenlangs door het bit heen en tussen de benen, ik heb hier de url van een foto het is niet de meest duidelijk maar ja![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4S3PHDPG
ik hoop dat je er wat aan hebt
Shanna schreef:ik volg dit topic even
chanora schreef:Shanna schreef:ik volg dit topic even
Leuk voor je en lekker boeiend
Amberr_ schreef:bedoelen jullie met touwtjes egt geewoon touwtjes .. goh dit klinkt lekkr intelligent![]()
ik zou in dit geval kiezen voor bijzet wan touwtjes geven helemaal niets mee, en bij de meeste bijzetteugels zit er un stuk elastiek in , dat heb ik zelf ook.
maar als ik zou moeten kiezen zou ik eiglijk voor passoa gaan ipv touwtjes/bijzetteugel. volgens mij gebruikt hij dan veel meer al z'n spieren, kan je makkelijker ze kont dr onder krijgen en is het allemaal beetj soepeler voor het paard
chanora schreef:kirri schreef:ik longeer altijd bijgezet, meestal heb ik touwtjes of passoa. In principe is er niet iets wat beter is, ligt maar net aan welk vlak je wilt trainen ga je voor de achterhand pak je de touwtjes deze breng je vanaf de singel buitenlangs door het bit heen en tussen de benen, ik heb hier de url van een foto het is niet de meest duidelijk maar ja![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4S3PHDPG
ik hoop dat je er wat aan hebt
Longeer jij je paard altijd bijgezet?
Ik doe oook heel vaaak aan een halster of hoofdstel, lekker leuk voor je paard als die elke dag rond moet.. en nooit is kan spelen aan de longe
kirri schreef:
iderdaad longeren beschouw ik als training als ik een paard '' los longeer'' kan ik hem net zo goed losgooien als beweging, dit is mijn mening. Als ik een paard idd loslongeer is dit geen werken dit is rondslingeren en waarom zou ik hem dan op een kleine volte zetten als ik hem ook kan losgooien in de bak en hij daar lekker zijn ei kwijt kan door rond te rennen, waarschijnlijk versta jij wat anders onder ''werken''