Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amable schreef:Sorry, maar als je geen idee van targetten en basis hebt, waar ben je dan nu mee bezig? Zou je dan niet eerst eens gaan lezen enzo om te kijken hoe je moet gaan trainen voordat je daadwerkelijk met je paard aan de gang gaat? Ik zou eerst bovenaan dit subforum de sticky eens doorlezen, daar staat al super veel info. En verder kan je ook een kijkje op mijn site nemen, www.amable.nl Ik denk dus dat je pony best voor je wil buigen, maar dat je het haar niet goed uitlegt...
paardpony schreef:Dit is ook niet helemaal het eerste kunstje om te leren. Je pony snapt niet meteen wat jij wil. De basis: Stappen, draven aan de halt, halthouden achterwaarts, komen enz. moet er eerst inzitten. Ook ga je niet echt VD-en, de basis is daardoor ook belangrijk. Targetten dan moet je paard iets aanraken bijv. Hand.
Een pony kan veel leren, maar die snapt het niet meteen. Ga er maar van uit dat het niet zo simpel is als het eruit ziet
gipsyboy schreef:die van mij kan ook buigen. weet je hoe ik het heb geleerd.
ik til zijn in mijn geval begonnen met het linker voorbeen op te tillen en dan met je hoofd richting zijn hoofd dus kont aan kont.
en dan heb je een snoepje en hou je tussen zijn voorbenen en dan ga je steeds een stukje verder en op een gegeven moment leg leg je rustig zijn beentje neer.
maar let wel op hij mag pas weer opstaan wanneer jij dat zegt dat in in het begin heel moeilijk maar leert vanzelf. zeg bv stand up en ga dan terwijl je het zegt meteen overeind staan. als hij al eerder wil gaan staan leg je hem weer terug op zijn knie als ie dat eenmaal kan.
succes
chanora schreef:gipsyboy schreef:die van mij kan ook buigen. weet je hoe ik het heb geleerd.
ik til zijn in mijn geval begonnen met het linker voorbeen op te tillen en dan met je hoofd richting zijn hoofd dus kont aan kont.
en dan heb je een snoepje en hou je tussen zijn voorbenen en dan ga je steeds een stukje verder en op een gegeven moment leg leg je rustig zijn beentje neer.
maar let wel op hij mag pas weer opstaan wanneer jij dat zegt dat in in het begin heel moeilijk maar leert vanzelf. zeg bv stand up en ga dan terwijl je het zegt meteen overeind staan. als hij al eerder wil gaan staan leg je hem weer terug op zijn knie als ie dat eenmaal kan.
succes
Jaah okeej maar wat is targetten?