wat kun je verzieken met het leren van compliment?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

wat kun je verzieken met het leren van compliment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 22:35

Hoi,

ik wil mijn 1,5jarige haf de compliment leren.
ik heb hier geen ervaring mee maar na wat lezen enz. weet ik wel wat ik moet doen en juist niet.
nu is mijn vraag ken ik bij het leren van de compliment het 1 en ander verzieken bij mijn pony?
was vandaag beetje aan het proberen en kwam er vandaag achter dat ik het snoepje om hem te belonen dus echt verkeerd deed.
ik deed het tussen de benen en dus niet bij de borst.
gelukkig heb ik dit nog maar 1keer gedaan dus zal niet veel kwaad kunnen ook omdat ze het helemaal niet begreep.
ik hoop reactie te krijgen.

gr wendy

Anoniem

Re: wat kun je verzieken met het leren van compliment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:36

Is 1.5 niet erg vroeg om hiermee te beginnen. Het is geestelijk ook nog moeilijk voor een paard
Moet toegevend at ik geen verstand van vd heb maar het lijkt me niet goed voor een paard om dit soort dingen vroeg te doen.

gr [***]

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 22:39

hoi niels.

dat weet ik dus ook niej dus vandaar dat ik op deze manier ook eerst wat informatie wil inwinnen voordat ik er beetje mee ga beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:40

Ik doe zelf met mijn bijna 2 jarige (in januari 2) een snoepje bij haar benen en dan doet ze het wel een beetje. Maar dit is echt heel erg af en toe.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:55

Wendy, je zegt dat je het een en ander heb gelezen. Ik vraag mij echter af wat en waar. Want ik ken namelijk geen site of boek die adviseerd om je paard vóór z'n 2,5de jaar het compliment te leren. Echter ontbreekt bij nielsd deze verstandhouding of ontwetendheid ook..

Het is absoluut niet verstandig om voor het 2,5 jarige leeftijd met je paard aan VD te beginnen. Dit is lichamelijk en fysiek (in 't koppie zie je andere topic e.d.) te zwaar...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:58

Zoals Marieke_456 al zegt, zou ik ook nog ff wachten. En dan over een poosje eerst een beetje gaan beginnen met wat kleine kunstjes.

spirit95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:00

HELEMAAL MEE EENS!!!!VOORLOPIG NIE MEE BEGINNEN NOG VEEL TE JONG!!!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:04

Inderdaad... het is nog wat vroeg om nu al met truukjes te beginnen die veel van het lichaam vragen. Als je werkelijk nu al iets van VD wil leren aan je paardje, leer dan de target aan.
Dit is niet te moeilijk voor je paardje, en het kan handig zijn in dagelijks gebruik.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:52

Marieke_456 schreef:
*knip*

Het is absoluut niet verstandig om voor het 2,5 jarige leeftijd met je paard aan VD te beginnen. Dit is lichamelijk en fysiek (in 't koppie zie je andere topic e.d.) te zwaar...

Ik neem aan dat je niet fysiek, maar mentaal bedoelt..? (fysiek is nl. ook lichamelijk) Niet om je te corrigeren ofzo, maar dan snapt de TS het misschien beter... Lachen

Verder heb ik geen aanvullend commentaar dat nog niet is gegeven. (even wachten dus nog)