Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

vivanes schreef:Wat was je allemaal van plan? Vd van a tot z in 1 dag?
Neem lekker de tijd, gewoon een paar keer in de week tien minuutjes oefenen. Dat is meer dan genoeg in het begin.
Trouwens, ik zie staan dat dit je verzorgpony is. Heb je wel aan de eigenaar gevraagd of hij het goed vindt dat je vd-t met je verzorgpony?

.
) en het heeft me héél erg lang geduurd voor hij de spaanse pas bv snapte. Hij ziet denk ik het nut er niet van in (want hij had wél binnen een dag bij mij door dat als ik in de buurt was de pin niet op het klaphek zat en hij hem met zijn kaak naar zich toe kon trekken
) en snapt daardoor simpele dingen lastiger. (het is soms net of hij denkt: ohhh, ze wil alleen maar dat ik schúd. maar wacht eens... dat kan toch niet, waarom zou ze in vredesnaam willen dat ik schud?!
) Wat het precies is weet ik niet, het kan ook zijn dat hij het niet boeiend genoeg vind ofzoiets. Maar goed, daar gaat het hier niet om. Met hem oefen ik ook altijd kort en ik sluit altijd af met iets wat hij al wel vlekkeloos kan (wat in jouw geval dan lastiger gaat, dus dan zou ik gewoon net als je aangaf te hebben gedaan een stuk of 3 - 5 x laten stappen en halthouden en dan belonen en ermee ophouden ofzo... als hij er al zo snel genoeg van heeft) om zijn zelfvertrouwen nog even te boosten.
Als ik merk dat zijn aandacht verslapt doe ik ook simpelere oefeningen en sluit ik af met een wat lastigere. (bv. als hij niet meer reageert of ergens anders heenkijkt vraag ik zijn aandacht door hem te laten wegstappen / volgen en na een paar passen halt te houden, als hij dn nog niet kijkt dit nogmaals en pas als hij de aandacht heeft weer verder met de 'moeilijkere' / VD oefeningen omdat hij dan door (de beloningen van) de simpele oefeningen weer de moed erin heeft en beter oplet.)
)...als ze weer eens iets van me opvangt..wordt er gek van..maar vandaar dat er groetjes wendy staat in plaats van kyra...pff...sorry!