Ik longeer hem af en toe. Inderdaad ook met dubbele longe. Ook heeft hij wel kleine hindernisjes genomen en balkjes gelopen. Echter, ik merkte weinig verschil. Momenteel heb ik de beschikking niet over de benodigde spullen. Ik moet werken op het weiland en de weg en hetgeen het dichtste bij balkjes in de buurt komt zijn boomstammetjes en takken...
Hij is vreselijk licht in zijn mond (of neus als ik met halster werk) en de lijnen veren mooi mee. Zelfs als we gaan verzamelen. Hij zet dan zijn achterhand al mooi onder voor zo'n jonge pony en hij komt voor omhoog, halsje er mooi op en iets meer heffen van de voorbenen... maar die echte aktie blijft uit. Ook vanuit die verzameling strekken gaat heel erg goed. Hij gaat zo naar voren zonder 'in de teugel' te gaan lopen. Hij gaat precies tot waar je aan geeft dat hij kan en mag gaan.
Hij is echter wel zo dat je hem heel erg bezig moet houden omdat hij anders zelf dingen verzint om te gaan doen. En als ze er vandoor schieten heb je aan de lange lijn natuurlijk niks te vertellen.
Op een tikje op zijn schouder tilt hij zijn voorvoeten op en 'slaat' ze op de grond. Hij doet dit echter alleen vanuit stilstand.
Hulpteugels ben ik persoonlijk niet zo weg van... maar ik kan inderdaad wel een band achter zijn achterhand langs doen.. daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, maar dat heb ik bij mijn haflinger ook een tijd gebruikt met rijden.
In ieder geval bedankt voor jullie tips.