Ik heb het schudden ook geleerd de 1e keer doordat er vliegen waren, de 2e keer met mijn vinger bij zijn oor als aanwijzing (dit deed ik de 1e keer dus ook) en nu kan hij het helemaal op commando. Omdat dit heel natuurlijk is en paarden 't ook vaak uit zichzelf doen is het het makkelijkst om te leren vind ik. 
Het knikken ben ik nu mee bezig, dit leer(de) ik door de 1e keer een snoepje in m'n hand te doen, dit te laten zien en zijn neus eerst naar boven lokken (hij heeft een lage ontspannen hoofdhouding uit zichzelf) en toen naar beneden, nog eens naar boven en weer naar beneden en dan clicken + belonen. Dit meerdere keren herhaald... De 3e x hoefde ik dit alleen nog maar met m'n hand te doen en daar ben ik nu: Ik zeg 'knikken', ik beweeg m'n hand van boven naar beneden en beloon als hij het volgt. Ik heb wel een bepaald aantal keer dat hij moet knikken in m'n hoofd zodat hij de connectie beter legt (2 x heen en weer). 
Targetten is dat je een stok hebt met een dikker uiteinde, je leert je paard dan dat als hij dit uiteinde aanraakt met zijn neus hij een beloning krijgt. (zo kan je hem dan dus ook dingen leren door hem de targetstick te laten volgen.)