de veelbesproken pessoa-teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda007

de veelbesproken pessoa-teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:56

Longeren met de pessoa lijkt me geweldig. Toch zit ik met een vraag waarvan ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden.
Hoe hoog hang je de broek/het bontje?
Ik heb eens gehoord dat het op een bepaalde plaats moet hangen waar de broek een zenuwtje een stimulans geeft om het achterbeen verder onder te brengen. Zoiets lijkt me ook logisch, anders zou het paard afstompen op deze hulp (net al continu drijven met je been) en doet het paard na een tijdje niets extra's meer. Nu vraag ik me af, wat is precies die plaats van dat zenuwtje? Hoe kan ik dat plekje vinden om de pessoa er op af te stellen?

Cyntje

Re: de veelbesproken pessoa-teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:58

Op internet staan genoeg sites waarop het juist aanbrengen van de teugel beschreven staat, maar dat van die zenuw ik weet niet of dat klopt, het werkt soortgelijk als je de broek van een menpaard...

annmary

Re: de veelbesproken pessoa-teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:52

Op stage is mij geleerd dat de broek halverwege de schenkel moet hangen, de pessoa op die manier goed in. Over een zenuw die stimulans moet geven heb ik nog nooit gehoord, maar ben wel benieuwd.