fiandor longeren gaat nog niet helemaal goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fiandor

fiandor longeren gaat nog niet helemaal goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:15

hooooi iedereen Haha!

ik heb een verzorgpaardje... hij is al 28 maar nog wel fit.
Ik longeer hem 1x in de week en dan niet galoperen alleen maar stappen en een klein beetje draven. (de rest van de dagen stap ik met hem in de wei aan de hand)
Maar als ik hem op de rechterhand wil longeren lukt het niet. hij gaat dan heel raar doen... zoals achteruit lopen enzo

zoude jullie nog tips willen geven??

p.s morgen heb ik foto's van het longeren

Afbeelding

Afbeelding

aleida_thijs

Re: fiandor longeren gaat nog niet helemaal goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:21

hoi, doet hij alleen raar op de rechterhand, of ook op de linkerhand. Mijn pony had eerst ook dat hij linksom steeds omdraaide. Als je gaat longeren begin dan altijd bij zijn moeilijke kant, an als het goed gaat stop je, beloon je hem en dan de andere kant. Als hij rechtsom niet op een cirkel wil blijven lopen, kan je vragen of iemand ernaast wil lopen om hem vast te houden, terwijl jij gewoon longeert. En dan steeds een stapje verder, eerst vasthouden, dan er alleen maar naast lopen en uiteindelijk gewoon los.
Zo heb ik het mijn pony ook geleerd, die kan ik nu zelfs longeren zonder touw of zweep, allebei de kanten op. Haha! Dus misschien help het ook bij jouw verzorgpaardje. Succes! Knipoog

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 19:26

oke...
is zat er aan een ander probleem te denken...
zijn (als je op de rechterhand loopt) binnenachter voet meestal iets dikker is dan de andere en met seizoens wisselingen is die iets dikker dan anders, en als je longeert word toch het binnenbeen het meest belast?? mischien wil hij gewoon niet omdat het pijn doet?
en hij heeft vroeger wel altijd op de rechterhand gelopen(toen was het ook al niet zijn favo kant)

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 09:59

dat zou inderdaad kunnen, het binnenbeen word niet echt extra belast, maar hij zou er idd last van kunnen hebben. In dat geval zou ik eerst eens iemand ernaar laten kijken, want het zou heel goed kunnen dat hij er pijn aan heeft.
groetjes

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 09:21

oke, maar het binnenbeen word toch wel extra gelast in de bocht? en daarom moet je ook altijd op het "goede been"rijden (temiste dat is mij geleert)