Een paar vraagjes (VD)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Een paar vraagjes (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:40

Ik weet niet of ze hier wel eens hebben gestaan anders de link er maar van
Ik zelf ben er (nog) niet mee bezig maar wil eerst een beetje info van jullie

1- Hoe belonen jullie je paarden/pony's met het woord draf/galop omdat je ze niet vanuit die gang kunt belonen met een snoepje?
2- Gebruiken jullie dezelfde beloning/stemhulp vooor stap/draf/galop/halt? als wanneer jullie er gewoon op rijden? dus niet bezig zijn met VD? Of gebruiken jullie dan met rijden alleen je beenhulp?
3- Hoe lang zijn jullie bezig geweest met 1 ding om te leren?

Bino_Pino

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Oost-vlaanderen, Belgie

Re: Een paar vraagjes (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:41

1. gewoon met een lief woordje, als je met clicker werkt klik je , het paard weet het normaal wel Knipoog net na de klik geef je commando om te komen, dan kunnen ze hun snoepje halen Knipoog
2. weet ik niet Lachen Het kan wel hetzelfde zijn, is mss makkelijker voor je paard.
3. Hangt af hoe je het leert, en hoe snel het paard het snapt Knipoog bij Pino duurde kusje en voetje ong. 10 tot 15 minuutjes Lachen

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een paar vraagjes (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:45

als je vanuit de stap al altijd een snoepje zou geven als beloning, zou ik eerst over gaan op een stem hulp als beloning. dan kunnen ze in draf en galop dalijk ook de link leggen.
en verder zou ik iid de zelfde stemhulpen op de grond geven als wanneer je er op zit. als je iedere keer iets anders gaat gebruiken werkt het niet voor je paard en word het erg onduidelijk.

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Een paar vraagjes (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:47

1- gewoon met: ja goed zo! super!!
2-ja ik gerbuik overal hetzelfde woord voor,ook als ik aan het rijden ben gebruik ik mijn stem er nog wel bij.
3- peoh...ik heb eigenlijk geen flauw idee. ligt een beetje an je paard,de mijne in een paar weken?