Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:06

Hai hai. ik heb sinds kort een pessoatuig omdat ik mijn paard bijgezet wil longeren en dit mij goed leek onmdat het de achterhand stimuleert, maar er zat dus helemaal geen plaatje oid bij. ik zal even proberen uit te leggen wat ik niet snap... je hebt een touw met twee katrollen eraan en twee clipjes. middenin dat touw zit een elastiek, daar heb ik dat bontje rondheen gedaan... dan heb ik die katrollen aan het bit vastgemaakt en de clipjes aan de zadelringetjes. en dan is er dus nog een touw. die moet weer aan dat andere touw en dan over de rug. maar ik snap niet hoe dat moet blijven zitten want bij mij zakt dat bontje dus nogal af....

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:04

als ik het goed begrijp bedoel je het touwtje wat het bontje op zijn plek houd, het bontje met elastiek loopt langs de achterhand, het clipje daarvan bevestig je aan het oogje bovenop je longeersingel, het touwtje vormt dan een driehoek op de rug en houd de band om de achterhand op zijn plek. hoop dat het duidelijk is Haha!

lianne14

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-11-06

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:50

ja idd bruine Knipoog

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:55

Sorry dat ik het zeg,
maar ik zou hulp vragen hierbij!! Je hebt wel een gekocht maar je weet niet hoe het vast te maken. En bij mij zat er ook geen plaatje bij hoor,ik heb gwn hulp gevraagd de eerste keer dat ik hiermee een ander paard longeerde.
Succes

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 10:34

ik heb vandaag les van iemand die er meer van weet dus ik zal hulp vragen Lachen ik snap idd dat je dat clipje vast moet maken bovenop zodat het een driehoek is maar waar maak ik de twee uiteinden vast? met een knoop?

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:42

ik begrijp eigenlijk niet welke uiteinden je bedoeld., degene met de musketon eraan? die haal je door het bit heen en kun je tussen de benen door aan de longeersingel vast maken, laag ingesteld, je kun je ze aan de zijkant van je longeerlijn vastmaken of bovenop je longeersingel, hoog ingesteld.

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:50


Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:55

Als het de eerste keer is dat je zo gaat longeren dan moet je de katrollen tussen de voorbenen vastmaken. dat is zeg maar de beginnersstand. die stand met de klipjes aan de zadelringen die komt pas veel later als je het paard meer opgericht wil laten lopen.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Pessoa, waar moet dat ene touwtje vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 12:38

ok das een goede tip! dankjewel. ik vind het eigenlijk heel erg raar dat er helemaal geen plaatje oid bijzit. wel heb ik in een oude bit een artikel van lammert haanstra die longeert met de pessoa. dusdat helpt