verzorgfjord kent al kunstjes, hoe uitwerken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

verzorgfjord kent al kunstjes, hoe uitwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:47

ik hoop dat ik geen domme vragen stel nu, heb op internet al wel veel gelezen over VD, maar hoe ik dit moet doen...
ik wil er wel even bij vermelden dat ik geen ervaring heb met vd.

Ik heb sinds 1,5 week een verzorgfjordje, en hij kent dus kunstjes, wat ik nu van hem gezien is:
-vaak flemen, vooral als je hem benadert en weer weggaat (heb een paard nooit zoveel achter elkaar zien flemen)
-hij ''rekt zich uit'' kruist daarbij bijde voorbenen, legt zijn neus op zijn knieen en hangt dan naar achter (geen hangen in het halster, maar gewoon ''rek-en-strek-oefening'')
-toen ik wat liep te proberen met een snoepje in mijn hand (zijn neus naar alle kanten strekken) en dat bij zijn borst deed stak hij zijn neus onder zijn buik, en tilde het voorbeen aan de kant waar ik stond op (optillen om ''voetje te krabben'') ik vond het lijken op het begin van het compliment. ook een soort snelle versie van buigen leek erin te zitten..

maar nu mijn vraag, hoe kom ik er (met alleen de hulp van het paard) achter op watvoor commando deze activiteiten staan? Ik heb het gevraagd aan die mensen daar, maar die zeiden dat hij nooit zulke dingen had geleerd (maar hij verzint dit niet, daar istie te fjord voor Tong uitsteken )
Ik zou het zelf wel leuk vinden om hierop door te gaan, maar dan wel verantwoord, en anders liever niet...

ik hoop op tips!!! Lachen
iig bedankt voor het lezen Knipoog

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: verzorgfjord kent al kunstjes, hoe uitwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:49

Er is een site over de fries jauke moet je even op google zoeken en daar staat kei veel uitgelegd misschien dat dat je kan helpen

Bino_Pino

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Oost-vlaanderen, Belgie

Re: verzorgfjord kent al kunstjes, hoe uitwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:33

Die fries is van Amable hier op bokt Knipoog
kijk maar even in haar profiel Knipoog
of op het VD-forum (in mn onderschrift!) daar staat super veel uitgelegd en het is er geweldig! Haha!