Overspringen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 00:54

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt vinden waar ik naar op zoek ben
Ik heb dus een heel jonge merrie 3,5 jaar oud.
Ben rustig aan bezig haar te beleren. Ze pakt alles echt super op.
En is echt heel erg braaf. Maar er is een probleem
Ze springt negen van de tien keer alleen maar in de linkergalop aan.
En springt dan na tien passen overkruist. en daarna in de verkeerde galop.
En dan weeeeeeeer overkruist. En zo gaat het maar door.
Iemand advies? Dit doet ze trouwens aan de longe. Ik heb haar nog nooit onder het zadel
laten galopperen omdat ik dus wel merk dat ze daar nog niet aan toe is.
Verder heeft ze geen blokkades in de rug of iets dergelijks.
Graag zou ik wat advies willen.
Groetjes keshia overkleeft

cadee
Berichten: 185
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:57

hoi het heefd miss niets met de toppic te maken sorry daarvoor maar zou iemand me willen helpen hoe ik men eigen toppic open ...
want ik ben net nieuw en snap er nog niets van doe het liefst via prive bericht want anders vindt ik het tog niet sorry voor er tusen te komen was niet te bedoeling en van galop aanspringen of een longe ken ik niet zoveel gr

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 18:43

iemand advies?????

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:07

zit nog steeds met het probleem. dacht dat er wel iemand zou zijn die me kon helpen...
ga toch maar googlen dan...

roest

Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: 3 provinciƫnpunt

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:15

sommige paarden hebben op jonge leeftijd nog moeite met hun balans, het is immers niet 'natuurlijk' wat we van ze vragen, meestal lost dit probleem zichzelf op als het paard stabieler wordt en op 'onze' wijze leert lopen. Daarbijkomend heeft het paard net als wij een goede en een slechte kant, het is aan ons om het paard hierop te trainen.
ik heb op het moment zelf ook een paardje die op 1 hand niet goed aanspringt en zeer vaak overspringt, met name gekruist. Nu haar spieren zich beginnen te ontwikkelen zie ik ook verbetering in haar galop, ze springt steeds minder snel over.
Ik doe eigenlijk niets anders met haar als wat jij met je paardje doet, oefenen aan de longe en onder het zadel niet te veel verwachten. De tijd zal het leren.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 23:34

heb haar vandaag maar weer eens gelongeerd.. en gemerkt als ik haar iets of wat stelling vraag naar binnen toe. dat ze dan vaker ( lees nog niet altijd maar IETS vaker) goed aanspringt. maar inderdaad geef haar zeker de tijd lekker te ontwikkelen. maar goed weet ik in ieder geval dat ik niets verkeerd doe..
groetjes keshia

lianne14

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-11-06

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:49

met roest eens Lachen

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:09

Je doet niks verkeerd, maar als je zonder bijzet longeert is het voor een jong paard moelijker om stelling te nemen (die willen meestal liever rechtuit) en dan springen ze verkeerd aan. Als je als zover bent, zou je een lichte bijzet er aan kunnen zetten en de binnenste bijzet een gaatje strakker, dan heeft ze wat stelling.

petra1987
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:43

Juist stelling naar binnen, belast het been dat moet aanspringen in galop. Mijn paardje heeft met rijden wel eens moeite met aanspringen in de goede galop. Dan moet ik haar iets stelling naar buiten vragen en dan springt ze in de goede galop aan.
Maar in jouw geval zal ik het nu gewoon nog even zo laten. dan kan ze zoals hierboven al genoemd, wat meer spieren ontwikkelen. Succes met je paardje!

roest

Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: 3 provinciƫnpunt

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:14

petra1987 schreef:
Juist stelling naar binnen, belast het been dat moet aanspringen in galop. Mijn paardje heeft met rijden wel eens moeite met aanspringen in de goede galop. Dan moet ik haar iets stelling naar buiten vragen en dan springt ze in de goede galop aan.


Je was me voor Tong uitsteken

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:29

Mijn paard doet het ook linksom, dan valt ze er weer uit e.d. Als ze dit aan de longe doet, doet ze het ook onder het zadel. Ik ben het met Petra1987 eens!