hoefbevangen En VD?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

hoefbevangen En VD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 19:10

Mijn haf is sinds een aantal weten hoefbevangen.En hij verveeld zich heel erg.
Nu vraag ik me af zou ik vd kunnen doen gewoon de lichten dingen.Wat denken jullie?
En hebben jullie nog oefeningen die goed te doen zijn?
Ik heb namelijk geen idee.Ik doe wel aan vd maar echt de grote dingen.Zoals buigen en compliment.
Ik ben benieuwd.Alsvast bedankt.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: hoefbevangen En VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:15

Mijn IJslander heeft een peesblessure. Ik oefen met hem alleen de dingen die hij met zijn hoofd kan doen. Tot nu toe kan hij de 'schudden' oefening alleen op stem en ik ben bezig met hem ja-knikken en kus te leren. Naast deze drie kan je ook bijvoorbeeld flemen, iets op commando vasthouden leren. Ik ben zelf ook nog aan het brainstormen, maar omdat ik maar één keer per week oefen gaat het toch heel langzaam bij mij.

Ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit met hoefbevangenheid en belasting, maar als je verder niks met hem mag doen zou ik ook geen belastende VD doen. Maar je kan in ieder geval beginnen met de onbelastende dingen zoals hierboven beschreven, en misschien kan je zelf ook nog wat leuke dingen verzinnen waar je haf niet door belast raakt. Lachen Veel succes!

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: hoefbevangen En VD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:28

hey roskur
Heel erg bedankt.Dat flemen is erg leuk om aan te leren.Ik ga zowieso geen belastende dingen doen.Vind ik te veel risico.
Groetjes ashley

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: hoefbevangen En VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:37

zoek wat vd site's op via google..
staan genoeg kleine kunstjes op die kunnen..
ja/nee schudden,doekzwaaien,kus geven,mond open,dingenvasthouden,gapen.