[LO] Halsverlenger (elastiek)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maud_23
Berichten: 207
Geregistreerd: 20-05-06

[LO] Halsverlenger (elastiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:51

Ik vroeg me af wat nou precies zo'n elastische halsverlenger voor nut heeft. Want op internet kan ik het niet echt vinden. Hoe moet je hem omdoen ? En wat heeft het dus voor nut ?
Ik hoop dat iemand hier iets van weet. Als je er zelf ervaring mee hebt zou ik het handig vinden als je er een duidelijke foto bij zet, dan heb ik een idee hoe het werkt/eruit ziet.
Alvast bedankt! Haha!

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: [LO] Halsverlenger (elastiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:55

Een halsterverlenger 'helpt' je pony de goede hoofdhouding op te zoeken om het maar even kort te zeggen. Je kan hem op zeg maar het kopstuk leggen, dan langs de bakstukken naar beneden, door de bitringen en aan de singel vast maken, je kan hem aan de onderkant van de singel vastmaken, maar ook aan de zijkant. Een elastiek(halsverlenger) heeft 1 groot nadeel, ze hangen er verschrikkelijk snel op.. en als ze dat eenmaal doen blijft dat vaak zo en is moeilijk af te leren, dat is echt heel erg vervelend. Knipoog

maud_23
Berichten: 207
Geregistreerd: 20-05-06

Re: [LO] Halsverlenger (elastiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:10

Oke bedankt, ik snap de bedoeling. Zijn er nog meer die er misschien foto's van hebben met hun paard?

lianne14

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-11-06

Re: [LO] Halsverlenger (elastiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:53

Met linnie eens..
Ooh pardon, linnie13

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [LO] Halsverlenger (elastiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:35

Kheb er geen foto van.. Ik gebruik hem altijd tijdens het longeren als een soort van Slof.. Dus van de singel door het bit en vast maken aan de ringen op de longeer singel. Hij kijkt zo geen sterren en kan toch goed VWNR zonder dat ik hem stoor. Verder hangt hij er niet in en ik ben daar erg blij mee...