Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 00:08

Röskur heeft momenteel een peesblessure door een overbelasting (door ruzieschoppen). Daarom oefen ik wat simpele onbelastende VD met hem om hem een beetje bezig te houden. Voor hij kreupel werd had ik hem de pas (met één been dan) en de buiging (moest nog beter) geleerd. Die oefen ik nu niet meer ivm belasting. Hij kende ook al het clickersysteem.

Ik heb sinds kort wat filmpjes van wat hij tot nu toe heeft geleerd tijdens zijn blessure. Lachen Ik oefen maar iets van één keer per week, dus vandaar dat hij voor een periode van 2,5 maand nog niet zo heul veel heeft geleerd. Ik heb een stuk of 5 x gedaan over schudden tot hij het op alleen stem kon. En de eerste maand oid heb ik helemaal niks met hem gedaan dus ik ben nu ongeveer 1,5 maand bezig met elke week een keer.

Ik was begonnen met de 'schudden' oefening. Die kan hij nu op alleen stemcommando.
http://www.youtube.com/watch?v=TvRsJcYtknQ
(door mij gefilmd dus iets slechter)

Dan het begin van het knikken, dit is de eerste keer dat ik het oefen:
http://www.youtube.com/watch?v=tHhW4g2E2ZA
(ook door mij gefilmd)

De tweede keer dat ik het knikken oefen, hij doet het nog wel in de hoop dat er iets in mijn hand zit, maar nu zit er geen snoepje in, in feite doet hij het dus op alleen stemcommando/handbeweging:
http://www.youtube.com/watch?v=VdYltSfTCh0
(je hoort het stemcommando niet en hij had hier al één keer geknikt, m'n vriend kon natuurlijk niet zien wanneer ik ging beginnen Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben ook begonnen met hem 'kus' leren. Dit oefen ik tegelijk met knikken omdat ik de komende keren toch alleen maar het op deze manier zal doen. (hij heft zijn hoofd eigenlijk nooit tot mijn hoofd -- hij is 1.40 en ik 1.80 -- en heeft een ontspannen lage hoofdhouding, ik ben dus eerst naar zijn hoogte toe gegaan en omdat hij ook niet uit zichzelf mijn wang aanraakte duw ik mijn wang tegen zijn neus aan vlak na het stemcommando en klik op het moment dat zijn neus mijn wang raakt) Dus dan kan ik het ook tegelijk met andere oefeningen doen zolang ik ze niet door elkaar oefen maar achter elkaar. (met eventueel de schud-oefening die hij al goed kan tussendoor zodat hij het niet door elkaar kan gaan halen)
http://www.youtube.com/watch?v=PUAYp0orU80

(kan zijn dat de laatste nog even moet laden want die heb ik pas net ge-upload en bij mij doet ie het nog niet... Scheve mond)

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:16

leuk schudden kan hij goed knikken en kus iets minder maar dat komt nog wel

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:26

Grappig om te zien, zo kun je toch lekker met m bezig blijven!

Anoniem

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:43

Wat leuk om Röskur weer eens te zien.
Bevalt het goed op z'n nieuwe plekje?
Balen van die peesblessure, duim voor jullie dat hij snel weer de oude is.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:01

Lia_ schreef:
Wat leuk om Röskur weer eens te zien.
Bevalt het goed op z'n nieuwe plekje?
Balen van die peesblessure, duim voor jullie dat hij snel weer de oude is.


Ja, het bevalt hem goed. Alleen kan hij nog niet samen met de rest. Hij kroelt wel met ze, de ruin staat onder hem maar de leider-merrie van 20 kan hij het nog niet heel goed mee vinden. Hij heeft wel met haar gekroelt (terwijl hij niet zo'n kroeldoos is) en respecteert haar met het voeren, maar toen ze een ochtend vechtend in het stalletje aangetroffen werden hebben we ze maar weer apart gezet. Vooral omdat zijn blessure is gekomen door het vechten... :/ En ik dat een te groot risico vind. Hij staat wel elke ochtend lief te kijken in de hoop dat hij erbij mag maar voorlopig even niet. Vaak ruziet hij dan ook om van die principiele dingen: Voeren, okee, gaat ie aan de kant, maar als een leider hem bijvoorbeeld van een plek af wil jagen - of in dit geval waarschijnlijk uit de stal - omdat de leider daar zelf wil staan ofzoiets, dat pikt hij dan weer niet. Rolleyes Bij mensen trouwens net zo... Je krijgt pas zijn respect en vertrouwen als je hem respecteert: Een bazige leider heeft hij geen behoefte aan in zijn leven... Voor te bazige paarden en mensen is hij wel bang als ze gezag tonen / hem straffen, maar hij zal ze nooit volgen. Vandaar voorlopig nog even weg van de leider-merrie. Het was overigens wel een eenmalig iets waarschijnlijk want het grootste deel van de tijd stonden ze heerlijk relaxed samen in het stalletje te knabbelen alsof ze altijd al zo samen stonden. Lachen

Zijn blessure lijkt ook al bezig te zijn met genezen... Toen hij in de wei beter leek te draven ben ik hem ook eens in de zoveel tijd een mini-stukje gaan laten draven tijdens het wandelen om te zien hoe hij liep. Vandaag zag ik eigenlijk vrijwel geen kreupelheid. (iig, ik wéét dat hij een blessure heeft en ik zie ook weleens dingen die er niet zijn Bloos maar als hij geen blessure had gehad had ik er denk ik niks aan gezien) Duidelijke verbetering in zijn lopen dus, hopelijk een teken dat het weer helemaal goed met hem komt. Het zou 4 - 12 maand gaan duren en nu zijn we 2,5 maand verder, dus het duurt nog wel even. Als hij weer beter liep mocht ik het wandelen gaan 'opvoeren' en na een tijdje als z'n pees dan weer wat sterker is ook rijden in stap opbouwen. Maar ik wacht nog een tijdje dus, vooral omdat peesblessures erom bekend schijnen te staan dat iets beter lijkt maar als je teveel doet het weer terugkomt. Niet dat ik zo gauw teveel zou doen, ik ben vaak eerder te voorzichtig dan te onvoorzichtig. Als ik dan intussen een paar x per week met hem wandel wil ik weer een peesscan laten maken om te kijken hoe het ervoor staat... Als zijn beentjes weer wat sterker zijn wil ik hem bij de anderen zetten. Dat zal hij zelf ook het fijnste vinden. Maar nu nog even wat doormodderen, wandelen, fotootjes en filmpjes maken en VD-kunstjes oefenen. Clown

lisanne112

Berichten: 365
Geregistreerd: 30-09-06
Woonplaats: petten

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:30

hoe heb je dat rond draaien geleerd aan tiesto
?? en hoe heb je andere kunstjes geleerd zou het graag willen weten zou het zelf oook wel aan mij shet willen lerren ! alvast bedankt doeg doeg lisanne

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:08

lisanne112 schreef:
hoe heb je dat rond draaien geleerd aan tiesto
?? en hoe heb je andere kunstjes geleerd zou het graag willen weten zou het zelf oook wel aan mij shet willen lerren ! alvast bedankt doeg doeg lisanne


Ik denk dat je in het verkeerde topic hebt gepost...? Blond

Neon

Berichten: 4944
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:40

Hoi, schudden gaat al goed zeg Knipoog anders kun je ook proberen om kus te leren als hij op het blok staat Tong uitsteken dat heb ik met de mijne gedaan omdat hij ook zijn hoofd laag had altijd Tong uitsteken nu komt hij al automatisch naar boven om me een kus op mn wang te geven Knipoog

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 16:17

Dankje voor de tip! Dat is wel een goede. Lachen Ik heb jammer genoeg (nog) niks om als blok te gebruiken, en wilde hem dat eigenlijk ook pas leren als zijn pees weer in orde is en weer wat sterker (dus als ie weer even onder het zadel is inmiddels) dus dan wacht ik er nog even mee. Lachen Gelukkig heb ik toch zat dingen te leren nog, voor hoe weinig ik oefen. Bloos

Chihiro

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:09

Hey! Jou ken ik! (ongeveer) Knipoog

Dat schudden kan hij echt goed. Ziet er leuk uit. Ja
Hopen dat die peesblessure snel over gaat.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 22:11

Van DeviantArt? Haha! Cool. Ja En dankje, ik hoop het ook... Hij loopt gelukkig wel weer bijna helemaal rad in draf, hopelijk een teken dat 't de goede kant op gaat. Lachen

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:33

Hoi Iris!
Khad schudden al op IF gezien, maar ik kon het niet laten hier een berichtje achter te laten.
Leuk he, dat 'ernaast - ipv - erop'. Hoewel ik me kan voorstellen dat jij ondertussen ook wel érg graag weer eens erop wil...
Lotus en ik zijn weer aan het clickeren. Gaat erg goed. Matthijs en Jvar zijn ook net begonnen, en SCHATTIG om te zien joh, hoe goed zij dat samen kunnen. Jvar is een leergierig mannetje en vindt alles leuk.

Groetjes!

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Röskur's kunstjes (met filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:02

Ohh, wat leuk Leonie! Leuk toch dat clickeren, ik vind het ook zo leuk om te zien hoe hij de connectie veel beter legt met clicker. Ja Ik zou inderdaad wel weer eens erop willen zitten, maar het vooruitzicht dat het weer goed gaat komen is ook veel waard... Lachen Ook al moet ik er eigenlijk niet aan denken en er niet naar kijken (want in de winter kan ik toch niet elke dag komen om hem een paar minuten te rijden, als ik al zou kunnen beginnen met opbouwen. dus het duurt nog wel een best aantal maanden. het is ook pas 3 maand dat ie op rust staat, maar gelukkig loopt ie dus al wel veel beter.) toch kijk ik stiekem elke keer als ik bij hem ben hoe hij het maakt, etc. Doordat er weer een nieuw stuk gras bij is en hij het kuil ook lekker vind is hij gelukkig lekker op gewicht nu, fijn idee, lekkere voorraad voor de winter. (hij is meestal eerder te dun, vandaar) En hij ziet er ook wel gelukkig uit (behalve de vacht, hij heeft daarom wat minder zin in alles...) dus dat is mooi. Lachen Hij is ook weer rustiger, dus misschien toch wat energie van het stilstaan, lekkere gras en de spanning van de verhuizing waardoor hij in het begin vaker rende en bokte. Hij rent nu alleen als zijn vriendjes uit rijden gaan, anders is ie weer zijn rustige zelf. Zelfs van helemaal achter in de wei komt hij in een vlotte stap aangelopen voor z'n voer of wortels. Lachen
(oh, sorry voor het hele verhaal weer Bloos.)

Nu hebben jullie een fototoestel, toch? Dus dan wil ik ook weleens leuke foto's van je mannen (en jij en lotus Haha!) zien natuurlijk. Haha!