spaanse pas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juweeltje

Berichten: 572
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Breda

spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:34

weet iemand hoe je spaanse pas aan kunt leren, of andere mooie dressuur-dingen ???
alvast bedankt Lachen

FleurHunter
Berichten: 930
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Heerde/Wageningen

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:21

mijn paard kon het zonder dat ik het wist:P ontdekkte het 1x omdat ik iets deed wat waarschijnlijk niet goed was! maar ik doe het stilstaan aan de teugel en dan benen naar achter dan wil hij achteruit lopen maar dan moet je hem naar voor drijven en zo doet die van mij het:P

Anoniem

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:33

VSW --> VD.

Kijk ook even de FAQ door op dit forum Lachen

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:54

volgens mij moet je een voetje laten geven en dan het been doen in de pas

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:13

Mijn paard kan het ook. Lachen Ik heb het hem geleerd door z'n been op te pakken, naar voren te buigen en tegelijkertijd 'pas' te zeggen. Dan zet je z'n been terug, geef je hem een snoepje en zeg je dat hij braaf is. Dat herhaal je een paar keer en dan krijgen ze het vanzelf door. Bij mij paard heb ik dit maar 3 keer hoeven doen en toen deed hij het vanzelf toen ik 'pas' zei.

Succes. Knipoog

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:20

Mijn paard (KWPN) kan het ook , maar dat is omdat zijn vorige baasje in spanje gewoond heeft en daar een dressuurstal met voornamelijk andelusiers had hehe. Ik kan het wel aan haar vragen als je wilt, zij heeft daar zoalsje begrijpt wel ervaring mee hihi.

Maar katie_hvjouw, das wel een aparte manier om je paard in de spaanse pas te laten lopen...
Mijn paard doet het als ze aan de teugel loopt gewoon als ik de hulpen geef. Linker kant aandrukken is rechter been omhoog en rechter been aanrukken is linker been omhoog, zo loopt zij in de spaanse stap.


xxx Mellanie


ps zal ik t ff voor je navragen hoe je het een paard het op de juiste manier aanleert?

Maryanne
Berichten: 169
Geregistreerd: 24-09-06

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:39


juweeltje

Berichten: 572
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Breda

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 19:54

thnx allemaal Haha!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:13

Ik leer het mijn verzorgpaard nu ook, ze wil soms meewerken maar dan gaat alleen het been wat omhoog en niet naar voren. Ik denk luiheid.
Maar die site van Pink Horizon is idd handig, beschrijft het heel precies

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:14

kietelen met een zweep over het been. zodra hij het been optilt uitgebreid belonen en steeds hoger vragen en alleen als hij het beter doet dan een snoepje oid. geven.

juweeltje

Berichten: 572
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Breda

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 20:22

oke thnx allemaal Haha!

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:45

nouja, Tong uitsteken ik heb het bij mijn hond geleerd eerst een staand voetje, en dan het andere voetje dus er naar wijzen. dus ik heb eers voetje geleerd, toen gezorgt dat hij ook kon wisselen met voetje dus van links naar rechts en toen iedere keer een stapje lopen dat ie zijn voetje optilt. ik ga het nu leren bij mijn verzorgpony, alleen is mijn hond net iets geduldiger Clown