ze begint al weer aardig dik te worden (17 maart uitgerekend)
dus het werk begint afgebouwd te worden.
maar, als ze nog kan galoperen onder het zadel, kan ze ook draven aan de bijzet aan de longe
normaal gebruik ik men slofteugel, daar reageert ze vrij goed op, maar duikelt regelmatig te diep (ik hou ze uiteraard wel actief, maar hoe dieper ze kan lopen, hoe liever, onder het zadel ook)
doordat men slof weer even verdwenen is, heb ik vandaag er de elastiek maar es aangehangen.
eerst en vooral: dat ding is echt wel kort
ik vond dit vroeger op de manege al, maar zelfs bij men trekpaard met korte hals moest ik er vrij aan sleuren om die vast te krijgen (en ja die stond op het lostste)
maargoed, langs de zijkanten vastegmaakt, effe laten wennen in stap, en dan in draf.
ging opzich goed, liep soms iets te diep, maar ik vond dat die te erg in haar mond zat
als je naar haar bit keek zou je denken dat er iemand op zat die links rechts ophoudingen zat te geven.
als ze met haar kop in de lucht loopt, oke, maar als ze netjes in positie loopt moet die rekker loshangen, vind ik, maargoed.
daarna iets hoger ingesteld, dit ging opzich een stuk beter (had ze vastgeklikt aan de lichtogen, nee, aan de leidselringen op haar schoftje)
de druk was constanter, en ze liep iets meer opgericht, ze vond dit zelf duidelijk ook fijner.
maar ze liep nog altijd vrij kort, ze heeft zowiezo al korte gangen, maar draaft normaal een voet over, nu draafde ze amper in, ook al hield ik de zweep er goed bij.
conclusie: elastiek ben ik dus zeker niet tevreden over, zit vooral veel te strak, en paardlief vond het ook niet leuk.
de slof ben ik ook niet tevreden over, daar ze te snel voorover duikelt naar mijn gedacht.
pessoateugel vind ik te duur m effe aan te schaffen, voor de 1 maal per maand ik longeer, daarbij ben ik bang dat die niet op maat te maken valt voor mijn paard (toch niet door mij

wat blijft er dan nog over waar je goede resultaten mee kunt boeken?
(niet te hard in de mond, bij voorkeur iets waarmee je de oprichting kunt instellen)
ook info over de slof (of bevestiging van touwtjes singel-bit- singel) is zeker welkom
foto's (in link graag) zijn ook erg welkom, kan ik het direct zien.
dubbele teugel reageert ze ook goed op, maar kan ik niet mee overweg, maar bevestigingswijzes zijn ook welkom!