longeren lange lijnen ,STUREN?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

longeren lange lijnen ,STUREN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 14:56

Ik heb een paar keer met dubbele lijnen gelongeerd,maar ik snap er de ballen van!

normaal loopt het paard aan een enkele longe vanzelf wel rond ,maar met dubbele gaat ze tegen trekken zodra ze druk voelt en ze mist de steun van de enkele. kortom ik krijg haar niet op de longeer volte,het lukt alleen met overdreven veel sturen en stelling

nO0rtjj

Re: longeren lange lijnen ,STUREN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:22

misschien moet je dan weer als eerste beginnen met 1 longeerlijn, en dan weer alles doornemen..
en dan weer met de 2de.. (ik heb er niet echt veel verstand van, weet echt niks, maarja Tong uitsteken )

Poney89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:16

ik longeer alleen met dubbelen omdat die dat vroeger ook gedaan heeft voor de kar.
het sturen en voor jouw probleem Oefenen oefene. niet te veel druk geven

Stel:

je Loopt Bij a op de volte.
nou Ik sta dn schuin achter hem en lijnen niet vet strak maar al ga ik daarna Naar de C dus Via de anderen kant stel ik eerst zijn hoofdt de anderen kant op en dn loop ik mee de anderen kant op.
zodat ik goed mee loop en niet trek aan de lijnen omdat je achterblijft, weet niet als je hier wa aan heb maar. zal het zo gewoon vaker proberen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:26

Hoe heb je je lijnen vastgemaakt?
Je moet in ieder geval zorgen dat je je paard voorwaarts voor je uit houdt. Loop eerst maar gewoon wat meer achter hem aan zodat ie wat meer rechtuit gaat voor je gevoel. Dan probeer je in het voorwaartse eerst op twee lijnen wat te sturen (begin gewoon in stap, hoef je nog niet zo hard Knipoog). Niet teveel want je hulpen komen met twee lijnen heel sterk door, net als met rijden! Eigenlijk moet je het gewoon zien als rijden maar dan op afstand. Rechtsom is linkerhand meegeven en met rechts wat stelling vragen. Als je erop zit haal je ook niet je hand achter je oren om een wending te rijden, dus dat hoeft nu ook niet. Loopt ze op de volte (even uitproberen) dan hou je haar rond door "aan de buitenteugel" te blijven, dus niet teveel aan de binnenteugel zitten. Met een lijn stuur je haar natuurlijk zover mogelijk weg en dan houdt op een moment de lijn op dus dan moet ze wel rond Haha! en met twee is het even wat lastiger.
Probeer op beide lijnen uiteindelijk evenveel druk te krijgen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:29

ik vind dit keurig uitgelegd maar misschien kan haar paard er niet tegen als de lijn achterlangs gaat en kan ze hem beter over de rug leggen dus achter je longeerschoftje