hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:12

Ik wil zo weer eens na lang niet meer te hebben gedaan ivm dat ik een tijd geen paard had, met twee longeerlijnen gaan longeren. maar ik weet niet meer hoe ik de binnenste ongeer lijn moet hoouden, toch net zo als je normaal met 1 longeer lijn gaat longeren? wie kan me dat vertellen het is nml weer ffies geleden... Bloos

mara1
Berichten: 705
Geregistreerd: 03-09-06

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:46

klopt helemaal.
Je houd gewoon contact met de binnenste longe net zoals bij enkele longe longeren.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:48

Nee dat is niet waar. Je hebt beide longeerlijnen ook door de longeersingel heen. Als je de longeerlijn zo zou houden als normaal, heb je een rechte lijn van het paardenhoofd naar je hand en hij moet via de singel lopen. Succes!!

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:49

Stomme post verwijderd
Laatst bijgewerkt door Sees op 09-11-06 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:51


Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:32

leuke site zeg.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:20

ik heb het mensen zien doen met de binnenste longe 'gewoon' en de buitenste door de singel.. ook mensen die ze allebei door de singel doen en dan beetje figuren longeren..

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:51

Als je met twee lijnen longeert is volgens mij het effect een beetje weg als je de binneste dan niet door de singel doet, dan kun je nooit gelijke druk uitoefenen. Dan mis je de essentie van het longeren met dubbele lijnen.

En figuren longeren? Bedoel je niet gewoon werken aan de lange lijnen?

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:15

Zover ik weet doe je allebij de longeerlijnen door de singel, zoals je ook wel zit bij een longeerlijn met katrol heb je ze bijde door de singel. Persoonlijk vid ik dit beter zodat het touw erdoor heen viert (wil dit ook aanschaffen). De binneste hou je iets meer contact, en de buitenset gebruik je voornamelijk om niet te zorgen dat ze helemaal naar binnen valt Ja (geloof ik)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: hoe binnenste longeerlijn ook al weer houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:11

Precies Delete!

Ik vergelijk longeren met dubbele longe voor mezelf altijd een beetje met rijden, ik hou mijn handen ook zo. Het is wel HEEL belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent want je kúnt (veel) schade aanrichten als je het niet helemaal goed doet en je paard daardoor scheef trekt.

Veel paarden vinden longeren met dubbele longe best moeilijk. Doe je het de 1e paar keer in de longeerton (dan hebben ze nog steun aan de rand en hoef jij niet al teveel druk uit te oefenen op de longes)? Sommige paarden hebben namelijk erg de neiging achter de loodlijn te gaan lopen en naar binnen of naar buiten te vallen. Als je paard achter de LL gaat lopen moet je hem wel goed voorwaarts houden zodat hij zijn neus er weer uitsteekt en pas op met de druk die je uitoefent op de beide longes want dit komt al snel aardig 'sterk' over.