Verwarring bij clickertraining??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Verwarring bij clickertraining??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:56

Hallo!

Omdat mijn paardje wegens een rugprobleem niet meer gereden mag worden wil ik met haar wat vrijheidsdressuur gaan doen. Om een beetje bezig te zijn zeg maar Knipoog.
Nou wou ik het eigenlijk gaan doen mbv een clicker, omdat het steeds nogal lang duurt voordat ik eindelijk een snoepje uit mijn jaszak heb gevist. Maar: Sher heeft altijd geleerd dat met je tong klikken "harder" betekent. Dus nou vroeg ik me af of dat niet te verwarrend word? Ik heb nog nooit zo'n clicker gehoord, dus lijkt dat erg op het klikken met je tong??

Sher kennende zal de associatie "klik" - "snoepje" snel gelegd zijn, maar ik heb er niet zo'n zin dat ze tijdens het longeren steeds naar me komt toegelopen voor een snoepje terwijl ik wil dat ze draaft Haha!

Neon

Re: Verwarring bij clickertraining??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:36

Je kunt gewoon een hondenclicker gebruiken, dat klinkt namelijk anders dan de klak met je tong (harder en gewoon een heel ander geluidje). En als je even wat oefent met klakken met je tong, vind je ook vast wel een methode die niet lijkt op je standaard klik om harder te gaan Knipoog

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:52

Oke dank je, dat vroeg ik me dus af Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:26

Vaak is het klikken om harder te gaan een geluid wat je maakt door lucht tussen je tong en gehemelte door te persen. De lucht komt dan aan de zijkant uit je mond. De klik die ik gebruik, tong klak, die komt wat dichter in de buurt van het geluid van een clicker, dan zet je je tong tegen je gehemelte en laat die naar beneden vallen. De honden clicker geeft een heel metalig geluid en klinkt daardoor toch duidelijk anders dan alle geluiden die een mens maken kan.