Twenter snapt niets van lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mawaikee

Twenter snapt niets van lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:21

Met mijn twenter wil ik graag rustig aan beginnen met werken aan de lange lijnen, maar ze snapt dr helemaal niets van.
Ze vindt het heel vreemd als ik naast danwel achter haar loop, dan zet ze geen stap.
Tevens snapt ze niets van de hulpen (links wenden, rechts wenden).
Ik besef me dat ik waarschijnlijk een heel stuk terug zal moeten in de basis, maar hoe pak ik dit aan???

mawaikee

Re: Twenter snapt niets van lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:16

niemand?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:18

Kent je paard "gewoon" longeren? Dat is de eerste stap, zodat je paard leert van je weg te gaan als je drijft...
Waar maak je de lange lijnen aan vast? Bit of halster?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:28

mawaikee schreef:
Ik besef me dat ik waarschijnlijk een heel stuk terug zal moeten in de basis, maar hoe pak ik dit aan???

Terug zal moeten naar de basis??
Hoe vroeg ben je dan met je paard begonnen?
Of heb je de basis bij deze twenter gewoon maar overgeslagen?

Sorry, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik zou zelf nog niet eens beginnen met een twenter, maar dat terzijde. Ik denk zoals al is gezegd dat je eerst maar eens heel rustig moet gaan longeren (enkele longe) pas als ze dat snapt telkens beetje bij beetje een stapje verder gaan.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 14:51

De twenter heeft eerst in opfok gestaan. Daarna is ze naar "huis" gekomen. Begonnen met loswerken, grondwerk. Longeren kent ze, doet ze prima, maar de lange lijnen dus totaal niet. Vraag me dus af of ik een tussenstap tussen longeren en lange lijnen mis.

@Pollewoppy, het is ook echt niet zo dat ik dagelijk uren met haar aan het werk ben, maximaal 2 keer per week, een 20 minuutjes. Longeren maximaal 5 minuten per hand ivm eenzijdige belasting. Zolang je rustig aan doet, kan je naar mijn mening ook met een twenter "werken".

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:20

Dat is jou keus. Ik ben het daar niet mee eens, maar het is niet de bedoeling om daar een discussie over te gaan houden hier. Dat was niet de reden voor je topic Knipoog

misschien moet je iemand vragen om je te helpen, zodat ze er aan went en leert wat je bedoeling is. Gewoon lekker de tijd nemen,(Een twenter is echt nog heel jong en heeft die tijd) dan zal je zien dat ze ineens snapt wat de bedoeling is.

succes in ieder geval
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 24-10-06 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:22

twenter aan de lange lijnen en de basis incl longeren zit erin...
wat klopt er niet aan deze zin...

je moet zeker terug naar de basis... een jaartje op de wei!!!!!!

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:28

Nou ja zeg, wat een leuke reactie weer....
De TS heeft een normale vraag waar ze graag antwoord op wilt, als je het er niet mee eens bent, reageer dan niet ofzo...

Aan de lange lijnen is niets mis mee, zolang je het maar binnen de perken houd, aan de lange lijnen is iig beter dan longeren dus je bent imo alleen maar goed bezig Lachen
Ik denk dat je het eens moet proberen met een persoon erbij..Die houd je paardje vast en loopt er gewoon naast, terwijl jij erachter loopt en de (stem)hulpen geeft. Het is gewoon een kwestie van gewenning om ineens op iemand achter je te letten, terwijl je deze niet ziet. Probeer het anders eens met jou ernaast en iemand anders erachter, en schakel na een tijdje om..
Succes!!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 15:38

Paardje is ruim 2,5...maar goed, ieder zijn mening hierover.

Met iemand ernaast hebben ik al meerdere malen geprobeerd. Gevolg is dat ze puur diegene volgt die naast haar loopt, die vertrouwt ze blind, degene achter haar blijft vreemd en raar.
En inderdaad, er is nog tijd zat, mijn wens is ook echt niet dat ze het morgen als perfect snapt, doet enzovoorts, was alleen benieuwd of iemand misschien tips had....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:27

Tja, ze is denk ik simpelweg te jong om het te snappen. Het feit dat ze iemand naast zich blindelings volgt en vertrouwt, doet mij vermoeden dat ze dus nog steun bij een 'moederfiguur' zoekt.

Die gouden tip die je zoekt heb je dus al meermalen gehad: wachten en over een poosje opnieuw beginnen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:03

ik zou als volgt te werk gaan:
lange lijnen eraan, en iemand naast haar hoofd, jij op de plaats waar je moet lopen
de eerste malen doe jij niks met die lijnen, laat die aan het hoofd "sturen"
na een tijdje ga jij verzichtjes wat hulpen geven, dus links, rechts, rem,
jij moet wel vanaf het begin stemhulpen geven, zodat ze dit goed associeert met de acties
pas vanaf het moment dat ze afwacht wat JIJ van haar vraagt, en niet deze naast haar hoofd, kan de begeleider aan het hoofd meer afstand nemen.
zolang ze de begeleider afwacht mag die nog geen afstand nemen, want anders zal ze blokkeren.