wat doen jullie als je paard heel druk doet aan pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

wat doen jullie als je paard heel druk doet aan pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:04

hoihoi

vandaag ging ik met pessoa longeren, morgen heb ik les en dacht ff lekker los werken,

maar bonny is net geschoren.. dus ook drukker! Knipoog

dat was te merken, ze was sommige momenten heel fijn en ontspannen en andere moment schoot ze me toch weg! maarja dan zit een pessoa toch niet zo fijn lijkt me, bontje komt dan strak en van voor komt het dan ook strak! ze deed dat toch een aantal keer, en dan bokte ze ernaar.. hij zit helemaal niet strak maar dan kwam ze er gewoon tegenin,

ik heb haar gewoon laten lopen want ik kon hem er wel af gaan halen maar bereik je in mijn ogen ook niets mee... dus zal ze wel een paar x geen lekker gevoel gehad hebben maar gelukkig werd ze op een gegeven moment rustiger, later toen ik hem er af haalde liep ze ook zonder aardig ontspannen, ze liep vandaag wel erg over haar tempo maar er zaten ook goede stukken bij,
wat doen jullie als ze zo druk doen, ook gewoon doorgaan. ik bedoel als je hem er af haalt zullen ze dat snel genoeg weten, ik hoop alleen dat ik morgen wat merk van het werk aan de pessoa want het ging niet helemaal zo als verwacht. Bloos madam had net teveel energie voor andere dingen Knipoog

groetjes

Anoniem

Re: wat doen jullie als je paard heel druk doet aan pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:09

Ja hoor, ik had het hetzelfde aangepakt als jij hebt gedaan.
Zelf uit laten zoeken en op laten lossen.

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:49

Ik longeer mijn paard altijd eerst zonder dat de bijzet of in jouw geval pessoa eraan zit. Dan heeft hij ongeveer 10 a 15 min om gek te doen. Daarna is het ook meestal wel over.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:18

haha dit heb ik eerst 10 minuten gedaan... maar ze werd juist gek met de pessoa.

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:47

Dan lekker door laten lopen!! Lachen . Maar als ze doorblijft gaan, zou ik er wel ff terug op d'r plaats zetten. Moet natuurlijk niet door blijven gaan, dan heb je er niet zoveel aan.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:52

shir_1711 schreef:
Ik longeer mijn paard altijd eerst zonder dat de bijzet of in jouw geval pessoa eraan zit. Dan heeft hij ongeveer 10 a 15 min om gek te doen. Daarna is het ook meestal wel over.

ja dat doe ik meestal ook als ze dan nog "idioot moeten doen" ga ik lekker door dan gaat het meestal vanzelf wel over omdat ze dan doorhebben dat het niks helpt. het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden voor jou of je pony maar ik ga zo lang mogelijk door.

je verteld ook dat ze pas geschoren is, misschien voelde het bontje achter langs nu heel anders voor haar, doordat ze daar haar mist.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:55

ik laat 'm ook altijd maar doorlopen met die pessoa. maar als hij eenmaal uitgeraasd is, zal hij daarna ook lopen, hoe moe hij ook is.
meestal als hij gaat lopen rennen en bokken , heeft hij geen zin meer als hij utigedold is, maar dat feest gaat bij mij mooi nie tdoor, maar het kwartje valt bij hem nog niet zo.

qatab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:57

mijn vriendins pony valt degene die hem longeert altijd aan, maar als ze hem gewoon longeert doet hij dat niet.. ze weten niet waarom..