Nu vroeg ik me af wat ik dus wel met hem kan doen. Dingen als schudden, knikken, flemen en andere dingen die hij alleen met zijn hoofd doet snap ik wel, maar zijn er nog meer oefeningen die niet schadelijk (kunnen) zijn voor zijn blessure? (het is linksvoor) Ook qua grondwerk: Wat voor oefeningen zou ik kunnen oefenen die onbelastend zijn voor zijn blessure...? En zijn die er uberhaupt? Kan ik ook in plaats van wandelen hem aan de lange lijnen laten stappen om de wandelingen wat afwisselender te maken? (hij vind wandelen niet zo heel leuk)
Voor het geval het relevant is nog uitleg over de blessure: Hij heeft erg veel gevochten van het voorjaar toen ik samen met hem 3 maanden op een stal heb gewerkt en daardoor is zijn pees overbelast geraakt. De pees is 1,5 maand geleden gescand en toen zou het 4 maanden - 1 jaar duren tot hij weer kon beginnen met wat stapwerk. Hij loopt nu in draf al wel beter dan in het begin maar nog niet helemaal goed, het doet nog wel pijn. (hij draaft en galoppeert ook in de wei uit zichzelf wel wat :| hoewel nu gelukkig minder sinds ik af en toe met hem ben gaan wandelen. normaal rent hij nl. nooit in de wei...)
Hopelijk kan iemand wat tips geven. Gelukkig doen we toch rustig aan dus een oefening leren kost ook vrij veel tijd, maar ik twijfel nu een beetje over wat ik wel en niet kan doen (ik doe nu dus uberhaupt niks belastends; alleen wandelen, poetsen, en ik heb hem dus alleen de schudden-oefening geleerd..) Vast bedankt.