lust geen snoepjes???:(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 15:36

ik ben vandaag met clickeren begonnen, maar ze spuugt de snoepjes uit! toen ik het met peertjes deed lukte het wel. ze snapt het dondersgoed. kusje geven deed ze ook al. op comando, maar ook zonder comando. en als ik dan niet beloon gaat ze het steeds vaker en steeds harder doen. gewoon blijven negeren? en zijn er meer paarden die geen snoepjes lusten?

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:38

het kan zijn dat ze die smaak snoepjes gewoon niet lekker vind?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:13

ik heb al eerder andere snoepjes gehad, en ook die spuugde ze uit:s

hvj_beau
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:26

Ik gebruik gewoon biks (of brok, hoe je het noemen wilt:P ), dat lustte de meeste paarden wel. Als ze zonder commando het steeds harder gaat doen inderdaad negeren, draai je gewoon een paar seconden om, want ze willen aand8 en dan krijgen ze het niet...

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:33

ja, dat dacht ik al. maar is zo zielig... haha. twas juist zo schattig.alleen ze had zand op haar snuit, dus t schuurde wel erg;)

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:08

En daar ga je dus de mist in, als je negeert, moet je echt negeren. Want als jij gaat lachen, vrolijk wordt, roept ah wat lief! oid dan is dat ook al een beloning voor je paard. Vooral bij een net nieuw geleerde oefening zijn paarden vaak erg enthouisiast.

Dat ze die snoepjes niet zo graag lust kan, heb al vaker paarden gezien die er niet zo gek op zijn. Het zijn ook geen ideale dingen om mee te vden. Je kan beter stukjes fruit/groente (wortel, appel oid) gebruiken of idd gewone brok/bix.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 11:13

ik ging niet lachen. heb haar echt genegeerd hoor, maar nu achteraf mag ik toch wel om lachen?

en ik doe het nu maar lekker met peertjes. is nog goedkoper ook!

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:05

Achteraf mag zeker, maar een paard voelt of je het leuk vindt of niet. Je mag ook best een keer streng zijn en een beetje boos worden, zo van "he, hou eens op! Boos! " als negeren niet voldoende werkt.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 12:26

ik heb haar zelfs een tik verkocht op n gegeven moment, want ze duwde me bijna om. en das nie handig, want ik kan nooit meer overeind komen dan... maar dat had k ook nie moeten doen. hou k nie van. maar was even nodig want ze hield maar nie op. ze liep ook heel beledigd weg. ik had echt spijt! gelukkig kwam ze wel weer gelijk toen ik haar riep. kheb haar ff mijn excuus aangeboden en met r gepraat. maar ze deed het niet eer zo hard daarna. en bij aa aa. stopte ze al...

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:07

Een paard dat geen snoepjes lust? Whaa raar. Scheelt je wel veel geld.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 16:54

haha ja. nou volgens mij moet ze het leren eten, want nu eet ze er 3 en de rest spuugt ze uit. heeft ze er genoeg van...

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:36

Amable schreef:
Achteraf mag zeker, maar een paard voelt of je het leuk vindt of niet. Je mag ook best een keer streng zijn en een beetje boos worden, zo van "he, hou eens op! Boos! " als negeren niet voldoende werkt.


Ik blijf zelf altijd negeren omdat ik weet dat mijn paard die negatieve aandacht ook als aandacht ziet en dus positief. Hij houd nogal van eten namelijk. Daardoor gaat hij dan vaak aan me kriebelen. Dat doet hij ook heel schattig: Hij probeert vaak m'n buik te raken met zijn lippen omdat hij weet dat ik dan moet lachen omdat hij me kietelt. Dus als hij niet geduldig genoeg is dan draai ik me gelijk om en als ik voel dat hij dichterbij komt met zijn hoofd of me weer wil fouilleren dan zet ik een stapje weg. Ik heb dit geloof ik ook gelezen in een boek over clickeren. En het werkt! Hij weet ondertussen dat als ik hem negeer dat het niet goed is, hij dringt dan bijna nooit meer verder aan maar draait vaak zijn hoofd half van me weg. Als hij even rustig wacht zonder de bedelen of kunstjes te doen dan draai ik me nl. weer naar hem toe. (soms met een beloning, als hij het gelijk goed doet)

Mijn advies zou dan ook zijn om als je paard ongewenst 'kus' wil doen, vooral als ze je ook nog gaat omduwen daarin, om voortijdig al weg te draaien. Röskur - mijn paard - wil soms ook meelopen als ik ergens anders naast hem ga staan en geeft mij dan niet altijd de ruimte, ook dan negeer ik hem. Dus als jouw paard je half omduwt dmv kus zou ik, zo gauw ze te dichtbij komt - nog vóór ze het doet dus -, al wegdraaien en even negeren tot ze geduldig wacht op jou. Lachen Maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jouw paard net zo werkt als bij de mijne. (hoewel hij me niet omver duwt gelukkig, alleen in het begin ging ie vaak zelf zijn geleerde kunstjes doen, of als hij dan een ouder commando - bv achteruit lopen - moest doen ook buigen, maar intussen doet hij dat gelukkig niet meer door consequentie. Lachen )

Ilove
Berichten: 124
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:28

Je kan het ook doen, met bijvoorbeeld een basis brok.. die kleine! en dan 1 klein brokje geven, als beloning. heb ik ook gedaan! Knipoog

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 10:48

Roskur schreef:
Amable schreef:
Achteraf mag zeker, maar een paard voelt of je het leuk vindt of niet. Je mag ook best een keer streng zijn en een beetje boos worden, zo van "he, hou eens op! Boos! " als negeren niet voldoende werkt.


Ik blijf zelf altijd negeren omdat ik weet dat mijn paard die negatieve aandacht ook als aandacht ziet en dus positief. Hij houd nogal van eten namelijk. Daardoor gaat hij dan vaak aan me kriebelen. Dat doet hij ook heel schattig: Hij probeert vaak m'n buik te raken met zijn lippen omdat hij weet dat ik dan moet lachen omdat hij me kietelt. Dus als hij niet geduldig genoeg is dan draai ik me gelijk om en als ik voel dat hij dichterbij komt met zijn hoofd of me weer wil fouilleren dan zet ik een stapje weg. Ik heb dit geloof ik ook gelezen in een boek over clickeren. En het werkt! Hij weet ondertussen dat als ik hem negeer dat het niet goed is, hij dringt dan bijna nooit meer verder aan maar draait vaak zijn hoofd half van me weg. Als hij even rustig wacht zonder de bedelen of kunstjes te doen dan draai ik me nl. weer naar hem toe. (soms met een beloning, als hij het gelijk goed doet)

Mijn advies zou dan ook zijn om als je paard ongewenst 'kus' wil doen, vooral als ze je ook nog gaat omduwen daarin, om voortijdig al weg te draaien. Röskur - mijn paard - wil soms ook meelopen als ik ergens anders naast hem ga staan en geeft mij dan niet altijd de ruimte, ook dan negeer ik hem. Dus als jouw paard je half omduwt dmv kus zou ik, zo gauw ze te dichtbij komt - nog vóór ze het doet dus -, al wegdraaien en even negeren tot ze geduldig wacht op jou. Lachen Maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jouw paard net zo werkt als bij de mijne. (hoewel hij me niet omver duwt gelukkig, alleen in het begin ging ie vaak zelf zijn geleerde kunstjes doen, of als hij dan een ouder commando - bv achteruit lopen - moest doen ook buigen, maar intussen doet hij dat gelukkig niet meer door consequentie. Lachen )


ik ben maar even gestopt. denk dat ze toch nog te jong is. ze is absoluut niet opdringerig naar het voer. ik kan zo een appel eten in de wei en dan staat ze rustig te wachten tot zij t klokhuis krijgt...
ik zit in rolstoel, dus kan niet makkelijk weggaan om haar te negeren. ik zat bij het hek en zij aan de andere kant van het hek. maar als iemand in de buurt woont en me een keer wil komen helpen met het aanleren van een bepaald kunstje... graag!

zicobont

Berichten: 37
Geregistreerd: 12-11-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:32

Ja hoor er zijn meer paarden die geen snoepjes lusten, dus dat is niet zo verwondelijk hoor.
Als ik iets geef dan is het meestal een wortel of bix, maar is nog gezond ook toch.

Groetjes

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:36

ik heb ook wel eens paarden gehad die sommige snoepjes niet lusten hoor maar meestal lusten ze een anders smaakje dan weer wel.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: lust geen snoepjes???:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 14:46

nou, ze lust appeltjes, dus dat werkt ook, maar ben nu even gestopt. ze is ziek...