longeervraagje over de pessoa (standje hoger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

longeervraagje over de pessoa (standje hoger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:49

ben nu een tijdje bezig met het longeren met pessoa lang en laag en dat gaat erg goed loopt goed over de rug en zet de achterhand er goed onder,maar nou wou ik even 10 min de pessoa een standje hoger zetten en dan drukte hij de rug eruit zeg maar dus hoofd in de lucht net zolang totdat de pessoa touwtjes weer langer werden,wat zouden jullie doen gewoon nog verder gaan met lang en laag en nog niet hoger proberen en hoe wordt dit beter..gr emaartje

danamuts

Re: longeervraagje over de pessoa (standje hoger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:52

ik denk dat je paardje het niet helemaal snapt, dat wordt vanzelf beter, maar je paardje krijgt nu ineens veel meer druk en weet (nog) niet wat hij daarmee aan moet. ik zou het de volgende keer gewoon weer proberen. laat hem maar even rustig stappen als je hem hoger zet. op een gegeven moment snapt hij het vanzelf.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:01

danamuts schreef:
ik denk dat je paardje het niet helemaal snapt, dat wordt vanzelf beter, maar je paardje krijgt nu ineens veel meer druk en weet (nog) niet wat hij daarmee aan moet. ik zou het de volgende keer gewoon weer proberen. laat hem maar even rustig stappen als je hem hoger zet. op een gegeven moment snapt hij het vanzelf.

standje hoger bedoel je geeft meer druk?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:56

Bedoel je een ring hoger op de singer of wil je hem strakker?

Als je hem hoger doet, zullen de touwtjes op een andere lengte gaan dan helemaal laag. De afstand wordt namelijk steeds korter.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:06

PriscaZ schreef:
Bedoel je een ring hoger op de singer of wil je hem strakker?

Als je hem hoger doet, zullen de touwtjes op een andere lengte gaan dan helemaal laag. De afstand wordt namelijk steeds korter.

inderdaad ik bedoel een ring hoger.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:35

Hogere oprichting (wat je als resultaat krijgt bij een gaatje hoger) kan alleen als je paard daar klaar voor is. Als je paard zijn hoofd omhoog doet en zijn rug wegdrukt is hij daar duidelijk nog niet klaar voor. En hoe hoog is een ring hoger? Afhankelijk van de longeersingel en het aantal ringen (en de hoogte ervan) kan een gaatje hoger al teveel zijn.

Je schreef in een ander topic dat je ringen al vrij hoog zitten. Dan zou ik toch eerst even kijken naar een andere singel, voordat je hoger gaat instellen en zo je paard verwart, of onnodig zwaar belast. Een verkeerd afgestelde of ingestelde Pessoa kan namelijk ook het tegendeel bewerkstelligen dan wat je ermee wilt bereiken: ipv paard dat los door zijn lijf loopt kun je hem er ook mee vastlongeren.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:39

Cassidy schreef:
Hogere oprichting (wat je als resultaat krijgt bij een gaatje hoger) kan alleen als je paard daar klaar voor is. Als je paard zijn hoofd omhoog doet en zijn rug wegdrukt is hij daar duidelijk nog niet klaar voor. En hoe hoog is een ring hoger? Afhankelijk van de longeersingel en het aantal ringen (en de hoogte ervan) kan een gaatje hoger al teveel zijn.

Je schreef in een ander topic dat je ringen al vrij hoog zitten. Dan zou ik toch eerst even kijken naar een andere singel, voordat je hoger gaat instellen en zo je paard verwart, of onnodig zwaar belast. Een verkeerd afgestelde of ingestelde Pessoa kan namelijk ook het tegendeel bewerkstelligen dan wat je ermee wilt bereiken: ipv paard dat los door zijn lijf loopt kun je hem er ook mee vastlongeren.

ik heb nou een andere longeersingel met in totaal 12 ringen en die is vna harry horse dus daar gaat het wel mee,zeg maar dezelfde die jij ook hebt en het ouw van de pessoa hoort toch ook door de laagste ring?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:47

http://pic11.picturetrail.com/VOL362/18 ... 129839.jpg

deze foto bedoel ik dus zo laag heb ik geen ring zitten en die bestaan ook niet nog geen singel zo laag gezien met een ring
en door die ring dus langs de rug op zo heb ik het zitten met lang en laag op die hoogte maar dan dus tussen de voorbenen vast.