Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
danamuts schreef:ik denk dat je paardje het niet helemaal snapt, dat wordt vanzelf beter, maar je paardje krijgt nu ineens veel meer druk en weet (nog) niet wat hij daarmee aan moet. ik zou het de volgende keer gewoon weer proberen. laat hem maar even rustig stappen als je hem hoger zet. op een gegeven moment snapt hij het vanzelf.
PriscaZ schreef:Bedoel je een ring hoger op de singer of wil je hem strakker?
Als je hem hoger doet, zullen de touwtjes op een andere lengte gaan dan helemaal laag. De afstand wordt namelijk steeds korter.
Cassidy schreef:Hogere oprichting (wat je als resultaat krijgt bij een gaatje hoger) kan alleen als je paard daar klaar voor is. Als je paard zijn hoofd omhoog doet en zijn rug wegdrukt is hij daar duidelijk nog niet klaar voor. En hoe hoog is een ring hoger? Afhankelijk van de longeersingel en het aantal ringen (en de hoogte ervan) kan een gaatje hoger al teveel zijn.
Je schreef in een ander topic dat je ringen al vrij hoog zitten. Dan zou ik toch eerst even kijken naar een andere singel, voordat je hoger gaat instellen en zo je paard verwart, of onnodig zwaar belast. Een verkeerd afgestelde of ingestelde Pessoa kan namelijk ook het tegendeel bewerkstelligen dan wat je ermee wilt bereiken: ipv paard dat los door zijn lijf loopt kun je hem er ook mee vastlongeren.