Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mijnfjord

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 21:10

Mijn pony (:D Haha! Haha! Haha!)
Die kan niet aan de longe, in stap wel doet die helemaal braaf maar in draf trekt hij heel erg naar de binnenkant en in galop is het helemaal een ramp Scheve mond
Ik weet niet wat kk verkeerd doe en ik denk ook nie dat ik iets verkeerd doe want ik longeer regelmatig ook andere pony's en dat gaat goed, hebben jullie tips?!

wsundayl

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:31

Hoe longeer je je pony. Met een halster of hoofdstel. Ik neem aan met hoofdstel als die zich zo gedraagt. Als je de longeerlijn door de bitring haalt, over het hoofd doet en aan de andere kant weer vastzet heb je vaak wat meer controle.

Wat doe je als die naar de binnenkant valt, hoe stuur je hem dan weg. heb je je handen hoog of laag dan.

Dat het met andere wel gaat hoeft niet te betekenen dat je zelf geen fouten maakt. Mijn vorige paard kon ik door een kind van 8 laten longeren aan alleen een halstertje, die deed altijd heel braaf wat je haar vroeg.
Bij Nusca nu moet ik soms echt in de gaten houden dat ik de goede hulpen doorgeef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:01

--> LO

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:24

srry ik bedoelde niet aan de binnenkant maar hij trekt naar de buitenkant, srrysrrysrry. ik longeer hem meestal aan een halster

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:46

Zet dan om te beginnen eens een cirkel af waarin je kunt longeren. Dan kunnen ze niet naar buitenvallen want ze hebben aanleuning van de omheining.
Dit werkt heel wat prettiger, voor jou én voor je pony!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:15

Idd, stukje afzetten, of in een hoek van de bak gaan longeren zodat je al aan twee kanten begrensd wordt. Niet blijven trekken als hij trekt, gebruik een touwhalster om te longeren, heb je meer te vertellen (want dunner en werkt scherper in, maar dan moet je ook acuut druk laten varen als hij stopt met trekken). Als er een afgesloten longeerkraal is, kun je ook proberen zonder lijn te longeren, en puur door lichaamspositie en houding het paard te gaan sturen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:19

maar niet iedereen kan makkelijk iets afzetten...ik hev datzelfde probleem. zou het ook graag hebben. zo`n mooie longeerbak, maar gaat niet. paard niet aan huis he...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:23

ikenindi schreef:
maar niet iedereen kan makkelijk iets afzetten...ik hev datzelfde probleem. zou het ook graag hebben. zo`n mooie longeerbak, maar gaat niet. paard niet aan huis he...

Cassidy schreef:
of in een hoek van de bak gaan longeren zodat je al aan twee kanten begrensd wordt.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:23

Het is werkelijk doodeenvoudig om iets af te zetten.
Wij doen het zelf in het voorste deel van t land (=alleen nog maar zand) want ik vind t beetje zonde van mn bak om daar te longeren.
Je koopt/zoekt een paar lange rikkeposten en een stuk lint en je zet t neer, klaar is kees Knipoog

Of met hindernispalen en balken

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:02

ook kan het helpen om lichte kneepjes in de longe te geven, zo vraag je stelling naar binnen toe en zal hij minder snel op de buitenkant gaan trekken

L_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:27

hey
mijn pony kan ook niet aan de longe hij blijf stilstaan met met zijn voorkant naar jouw en als je dan aan zijn zijkant gaat staan draait hij gewoon mee. Als je de zweep gebruikt gaat die in galop en begint die naar je te slaan enzo. Hoe moet je dat oplossen????

btw als er iemand opzit gaat het wel.

xxx