Hoe is jouw ervaring met Monty Roberts?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Hoe is jouw ervaring met Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 19:56

Op 24 september is een stalgenoot van mij bij een cursus geweest die gegeven werd door Annemarie van der Toorn. Zij was hier echt heel erg enthousiast over, dus ik ben gaan googlen en ben op de site uitgekomen van Monty Roberts.

Nu wil ik dus heel graag de cursus volgen 'werken aan de lange lijnen'. Hoe is jullie ervaring? Zouden jullie mij Monty Roberts aanbevelen?

Ik denk dat ik er wel bij moet vertellen dat ik me heel erg met longeren bezig houd, omdat ik niet meer mag rijden..

4everlove

Re: Hoe is jouw ervaring met Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:14

ik werk bij een stal waar we met monty roberts metodes paarden trainen met join-up en dus ook met met langen lijne(dubbel longe) daar geefen wij ook cursusen mee! kijk maar op www.paardelarij.nl
monty roberts is zeker ook leuk !!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:18

Ik werk bij Annemarie zelf op stal.
Sowieso zijn alle cursussen die hun geven aan te raden! Ik heb zelf de 2-daagse Join-up/Follow-up (basis) cursus gedaan. super om mee te maken. Je leert heel veel en ze laten je ook van alles doen (ook dingen waar je erg om kunt lachen maar leerzaam dat het is! Lachen ). In die cursus leer je ook een beetje met de dubbele lijnen.
hoever ze gaan in de cursus over dubbele lijnen zelf weet ik niet precies maar dat het leerzaam is kan ik je zo vertellen!
Annemarie zit hier zelf ook op bokt (annemariev) je kunt haar eventueel een PB'tje sturen voor meer informatie?
De site die je hebt gevonden op google, is dat de site van Monty Roberts Nederland? Lachen Daarop staan namenlijk nog veel meer boeiende cursussen! Misschien ook leuk om je eens in te verdiepen? De curcus die ik heb gedaan is ook erg gaaf en aangezien je niet meer mag rijden, ook erg aan te raden!

Mocht je de cursus gaan doen, misschien tot ziens in Oudenhoorn Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:33

MustangS schreef:
Ik werk bij Annemarie zelf op stal.
Sowieso zijn alle cursussen die hun geven aan te raden! Ik heb zelf de 2-daagse Join-up/Follow-up (basis) cursus gedaan. super om mee te maken. Je leert heel veel en ze laten je ook van alles doen (ook dingen waar je erg om kunt lachen maar leerzaam dat het is! Lachen ). In die cursus leer je ook een beetje met de dubbele lijnen.
hoever ze gaan in de cursus over dubbele lijnen zelf weet ik niet precies maar dat het leerzaam is kan ik je zo vertellen!
Annemarie zit hier zelf ook op bokt (annemariev) je kunt haar eventueel een PB'tje sturen voor meer informatie?
De site die je hebt gevonden op google, is dat de site van Monty Roberts Nederland? Lachen Daarop staan namenlijk nog veel meer boeiende cursussen! Misschien ook leuk om je eens in te verdiepen? De curcus die ik heb gedaan is ook erg gaaf en aangezien je niet meer mag rijden, ook erg aan te raden!

Mocht je de cursus gaan doen, misschien tot ziens in Oudenhoorn Knipoog

Ik heb inderdaad de site van Monty Roberts gezien in Nederland. Oudenhoorn is 30 minuten rijden... dus dat valt niet tegen. Wel is er pas weer in november plaats voor de cursus die ik wil volgen... ben bang dat ik dus snel moet zijn...

Ga even discussieren thuis, maar het komt vast goed.

Bedankt voor je info !!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:37

Damber schreef:
Ik heb inderdaad de site van Monty Roberts gezien in Nederland. Oudenhoorn is 30 minuten rijden... dus dat valt niet tegen. Wel is er pas weer in november plaats voor de cursus die ik wil volgen... ben bang dat ik dus snel moet zijn...

Ga even discussieren thuis, maar het komt vast goed.

Bedankt voor je info !!

Ja, er snel bij zijn moet je zeker. het gaat altijd super snel met de plekken geloof ik.
maar het is zeker de moeite waard Lachen

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:49

mag ik vragen waarom jouw stalgenoot niet enthousiast was?

wij hebben Annemarie al een paar keer op stal gehad en mijn man heeft al een aantal cursussen bij haar gevolgd, wij zijn heel erg enthousiast!
we hebben er gisteren ook weer iemand blij mee kunnen maken (paard wilde niet meer de trailer in op een wedstrijd terrein), ook het werken aan de dubbele lijnen is erg leuk om te doen!
as. zondag (29 okt) gaan we ook zeker naar de show van Monty Roberts in Zuid Laren!