Hoe vaak Longeer jij met Pessoa?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Hoe vaak Longeer jij met Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 09:39

Hoe vaak en hoelang longeren jullie per week met een pessoa?
Merk je resultaat? Voel je verschil als je een keer niet longeert?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

kalicha

Re: Hoe vaak Longeer jij met Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:42

Ik longeer 1 keer per week met de pessoa, en dan meestal rond de 40 minten, die van mij is er echt op voorauit gegaan. Zeker van achter is ze sterker geworden en ze loopt beter over haar rug...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:46

ik doe het standaard 2x per week!! Vind het echt een super goed ding, werkt enorm goed. Ik kreeg nl. nogal vaak commentaar over dat ze een (mijn merrie) beetje op dr voorhand kiepte.. wanneer ze dit met de pessoa probeert, wordt van achter erbij getrokken. Het werkt tegen elkaar dus! Nu hoef ik helemaal niet zo veel meer haar voorhand te corrigeren.. het werkt echt super! En de pessoa is vooral handig wanneer je iets later van school bent, en dus wat minder tijd hebt.. Jijzelf hoeft eigenlijk niks te doen, je zet het paard aan het werk.. echt een super uitvinding!

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:31

Ik longeer 2x per week met dubbele lijnen, is wat vermoeider dan de passoa (maar met de passoa kan ik hem niet rechthouden, en de dubbele lijnen wel).

Passoa gebruik ik alleen als ik inderdaad minder tijd heb, en mijn paarden toch even moeten bewegen. Kan nog sneller natuurlijk (gewoon) longeren, maar dat vind ik geen optie.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 10:40

dubbele lijnen doe ik ook, maar ik heb ook wat minder tijd Bloos en wil toch een goede training geven Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:03

ik probeer ong. 2x per week te longeren met pessoa, maar in ieder geval 1x en dan doe ik ook ong. 30 tot 40 min. ik kan ook erg veel verschil merken.. je kan zelf eigenlijk niks verkeerd doen (bijv trekken of iets anders) en het paard leert er echt van om op eigen benen te lopen en zn achterhand er goed onder te plaatsen.. ben er tevreden mee!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:52

ik longeer ongeveer 1x per week 30/40 minuten met pessoa
dan werk ik mijn paard eerst los zonder dat de pessoa er op zit ongeveer 10 minuten dan maakt ik hen tussen de voorbenen vast ik longeer elke kant 10 minuten en dan zet ik hem aan de zeikant van de singel vast (zodat ze iets hoger moet lopen) en longeer ik elke kant nog 5 minuten dan stap ik haar aan de and uit Lachen

verschil merk ik door: mijn paard vind afwisseling leuk dus is weer gemotiveerd, mijn paard word er ontspannen en losser van

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:00

Ik longeer twee keer per week a 30 min met de passoa. Ik heb hem nu een half jaartje en ik merk zeker wel het verschil, vooral bij me haflinger die reageerd er heel lekker op! Ik ben er erg tevreden over!!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:06

Ik heb mijn pessoa nog maar 3 weken.. Ik heb hem al 4 keer gebruikt, en ik merk nu al verschil Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:51

ik longeer mijn paard ongeveer 3 keer in de week met pessoa, 2 keer in combinatie met op dezelfde dag ook nog rijden en 1 keer alleen longeren.

ik merk heel duidelijk resultaat, vooral ook met rijden hij ontspant zich beter en gebruikt zijn achterhand beter. hij gaat er gewoon beter van door zijn lijf lopen.

ik merk ook verschil met de ene of de andere keer. hoe meer ik hem longeer hoe beter hij zijn "moeilijke" kant ontwikkeld, hij geeft sneller na neemt meer stelling aan............

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:56

ik ben er ook zeer tevreden gebruik het ook 2x per week en merk zekers verschil gebruikt de achterhand veel beter en laat de rug beter los...

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:07

Sinds kort (gisteren) heb ik een pessoa... Ik ben van plan 2x per week te longeren met de pessoa waarvan 1x per week met pessoa over de balkjes.

Van een stalgenoot had ik een pessoa geleend, dit ging zo goed dat ik er zelf een aangeschaft heb. Gisteren was het bontrandje heel even heel eng... maar aanhouder wint... ze was heel braaf..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:03

Met pessoa over de balkjes?? Hmm, dat lijkt mij niet zo verstandig.. ten eerste is de pessoa daar niet voor gemaakt, en ten tweede kan je paard zich nauwelijks 'verroeren' met de pessoa! Lachen Ja

Tochh?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:05

Lage balkjes heeft ze geen problemen mee hoor.. en ik zet de pesssoa absoluut niet strak.. .. dus verroeren kan ze zich zeker...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:05

Waarom doe je hem dan om?? Vork dan heeft het toch ook geen zin??

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:07

Zeker wel... ze ontspant heerlijk in haar rug.. en zonder gedwongen te worden loopt ze netjes met haar hoofdje omlaag...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:14

Hmm.. naja, niet mijn manier van werken met de pessoa, maar okee Lachen xx

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:41

1 keer per week 20-30 minuten.

Heel fijn hulpmiddel Ja

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:45

ik train standaard 2x in de week 45 minuten met de pessoa. ze gaat hierdoor een stuk beter lopen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:49

Damber schreef:
Lage balkjes heeft ze geen problemen mee hoor.. en ik zet de pesssoa absoluut niet strak.. .. dus verroeren kan ze zich zeker...

ik doe het soms ook wel eens over op de grond liggende balkjes werkt erg goed Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:54

Ik longeer drie keer per week met pessoa.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:25

Ik heb net deze week een pessoa gekocht en heb hem gisteren voor het eerst gebruikt. Na een paar rondjes heel hard draven ging het prima, ze liep heel netjes. Vandaag bij het rijden toen ik er net op zat was het alsof ik op een ander paard zat. De eerste vijf minuten was haar rug echt helemaal los. Ik ben dus nu al zeer tevreden over de pessoa en ben van plan hem minimaal 2 keer per week te gebruiken!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:46

Ik heb hem zelf deze week 2 keer gebruikt, ben benieuwd of ik het morgen met rijden merk Ja
Bedankt voor alle reacties, meer zijn uiteraard welkom Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:17

grappig dat de meeste die met pessoa longeren ook vaker dan 1 keer in de week er mee longeren.

is dat omdat we allemaal vinden dat het veel bijdraagt aan de training van je paard en je er ook profijt van hebt tijdens het rijden? of wat anders.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:26

allebei.. het paard wordt getrainder en je kunt ook echt verschil merken met rijden.. ik heb deze week trouwens 4x gedaan... wel een beetje vaak, maar hij was wat stijf en vast.. (wel met een rustdag er bij ingelast) hopen dat hij morgen wat beter loopt.