lange lijnen, kan dat ook zo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

lange lijnen, kan dat ook zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:24

Ik doe dus ook lange lijnen met mijn verzorgpony, maar bij het schofttuigje van het mennen zijn de ringetjes waar de teugels doorheen gaan eraf. Nu doe ik het gewoon zonder singel en dus de teugels los.. nou is dat erg onhandig! Daarom vroeg ik me af of het ook gewoon met een longeersingel kan, en dan de teugels door een ringetje aan de zijkant van de longeersingel, dus niet bovenop. Als iemand dat weet, kan die dan ook duidelijk maken met foto`s hoe hij of zij dat doet?
Alvast bedankt! Lachen

Redrumfox

Re: lange lijnen, kan dat ook zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:27

Ik heb daar geen ervaring mee, maar volgens mij zou het wel normaal moeten kunnen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:38

okè! bedankt.. Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:02

zo doe ik het altijd Lachen
en dan doe ik even rondje dubbele longe en dan weer veder.

kathleenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:48

Ik gebruik nooit een schoftje om te lange lijnen.
Het kan zo het is gewoon even wennen.
Zonder schoftje heb je ook een beter mondgevoel.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:33

Een longeersingel is beter dan een schoftje, omdat de lijnen dan aan de zijkant zitten en je een betere inwerking hebt op je paard. Ook kun je hem dan makkelijker tussen beide teugels houden.

Een singel of schoftje is wel degelijk nodig voor een goede ondersteuning, rustige teugelvoering en begeleiding naar de mond toe. wanneer er alleen met 2 losse lijnen wordt gewerkt, geeft het teveel gewicht en druk in de paardenmond, waardoor nooit een rustige en gelijkwaardige druk aangenomen kan worden.

4everlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:20

je kunt het ook met je zadel doen. gewoon je zadel er op legen en dan de beugels naar beneden die moet je onder de buik vast maken met een andere beugelriem (of iets anders maar ze moeten wel vast anders bengelen ze daar maar niet fijn voor jou en je pony!!) door de beugels kunnen de longeer lijnen succes!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:48

Een singel of zadel of wat dan ook is helemaal niet handig met werk aan de lange lijnen. Je kunt beter je teugels gewoon langszij van je paard/pony hebben, de teugelhulpen worden dan niet verstoort. Als je de teugels door wat voor ringetje ook haalt van zadeltje of singel komt er namelijk een 'kniek' in en verstoor je zo je hulp aan de pony om duidelijk te maken wat je wilt.

Die laatste opmerking is echt.... doe dat alsjeblieft niet, de teugels door bungelende stijgbeugels... je pony krijgt dan steeds een klap tegen de teugels en dus IN DE MOND!!!

LoveHerOs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:53

je kunt oowk gewoon zonder longeertouw longeren,,;) gewoon zadel en hoofstel op,, ( of longeersingel) en dan aan de bitring het hastertouw vastzetten,,, over het hoofd van het paard doen,,het halstertouw door de andere bitring en dan vastzetten aan het zadel of longeersingel,,,, het paard kijkt dan naar binnen maar dat is goed,, dan worden zijn spieren oowk losser Vingers aflikken

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:01

??? lijkt me niet echt verantwoord trainen wat jij doet... maar oke