Begin VH!! Ging écht super (tips gevraagd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Begin VH!! Ging écht super (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 17:10

Omdat ik te groot word voor mijn verzorgshettie heb ik besloten dat ik graag wat meer VH met d'r wil doen. Omdat ze nooit zo goed reageerde op bijv. achterwaarts dacht ik dat dit ons meer zou helpen in comminucatie etc. Lachen Ik heb het één en ander opgezocht op internet en verschillende sites bekeken. Vandaag heb ik geprobeerd de Basis te gaan oefenen! En dat ging super!

Ik kwam aan en zoals gewoonlijk kwam ze met dr maatje hinnikent aangelopen. De band tussen ons is dan ook écht perfect maar ze vergeet soms dat ík de baas ben i.p.v. zij Tong uitsteken ik heb even een knuf gegeven en heb een halster zonder touw omgedaan. Ik ben begonnen met het volgen en stoppen (Hand op steken en 'Hoooo' zeggen) dit pakte ze héél goed op en na 5 minuutjes dit te hebben geoefend was ik verbaasd dat ze dit zo goed oppakte. Steeds beloningen gegeven en ze genoot er van, en ik ook! Daarna probeerde ik dat ze vanuit stilstaand uiteraard achterwaarts ging op mijn commando. Ik kietelde met het zweepje tegen haar borst en en zei duidelijk: 'Terug' en wonder boven wonder ging ze achterwaarts. Na ook dit te oefenen en het herhaling van lopen, volgen en stoppen was ik hélemaal verbaast wat Elly allemaal kon. Ze volgde me, stopte op mijn bevel, en ging achterwaarts op mijn bevel! Toen ik haar stil liet staan wilde ik iets uitproberen en zei duidelijk: 'Blijf' Ik kon zo 5 meter weg lopen en als ik zei: 'Voorwaarts' kwam ze naar me toe lopen! Ik heb dit ongeveer alles bij elkaar ruim een half uurtje geoefend en ik voelde hoe goed dit was voor onze band! Ik liet het mijn vriendin zien (die ondertussen de andere shet aan het longeren was) en ze was stomverbaasd dat Elly dit allemaal deed. Omdat ik niet te hard van stapel wilde gaan heb ik haar natuurlijk uitgebreid beloont en een handje bix gegeven. elly was dan ook 100% geconcentreerd en was helemaal happy daarna, ze kwam steeds naar me toe om een aai te halen en constant (ook onder het oefenen) gingen haar oortjes naar voor, wat een heerlijk gezicht Haha!

Hebben jullie nog tips? Of iets wat ik anders kan doen? En wat was jullie eerste oefening (buiten de basis om) die je je pony hebt geleerd? Lachen

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Begin VH!! Ging écht super (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:58

leuk dat je VD gaat doen. Veel succes hierbij!
ik heb mijn vz pony ALS eerste geleerd stilstaan als k me hand opsteek.