Longeer probleempje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kammie

Longeer probleempje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:08

Heej bokkers...

Ik was vandaag aan het longeren doe ik wel wat vaker als ik geen zin heb om te rijden of wat dan ook.
Maar als ik haar wil aan laten springen voor de galop doet ze heel gek of ze wil niet aan springen of ze gaat heel hard en gaat allemaal blazen en zo het lijkt net of ze bang is maar waarom weet ik dan niet want de draf en stap gaat gewoon goed.
Zelf wordt ik dan ook onzekker.
Weten julli miss een oplossing of kennen jullie dit probleem ook.

Alvast bedankt

Groetjes maud

ps: als het verkeerd staat verplaats het dan maar.

kammie

Re: Longeer probleempje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:09

sorry dubbelen post mag een slotje op

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:20

-> LO (heb je andere topic op slot gezet)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:16

Jouw paard wordt gewoon harstikke enthousiast en opgewonden dat ze mag galloperen denk ik. Dat briesen doen ze dan heel erg vaak. Het lijkt me geen angst want dan zou je in de andere gangen daar ook wat van moeten merken lijkt me.
Je kunt haar even laten uitrazen en daarna voorzichtig proberen op te pakken. Stel haar gerust. Als je het idee hebt dat ze een loopje met je neemt kun je misschien het beste iemand anders eerst laten uitvogelen hoe je dit bij jouw paard het beste kunt aanpakken omdat je schrijft dat je er onzeker van wordt. Als jij onzeker in het midden staat heeft dat zeker invloed op het gedrag van je paardje. Succes ermee

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:29

heej idd goed idee ik zal mijn tante een keer laten longeren die doet het vaker.
bedankt
groetjes maud