Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nightlover schreef:ik wil dit ook even in de gaten houden!!
waar kan ik info krijgen over clicker training??
en waar te koop!!
keetieee schreef:ik ben ook begonnen met clickertraining..en ik leer dat ze met haar neus het puntje van mijn carrotstick aan moet raken..en ze gaat nu al zelfs buigen..
Vbo schreef:Ik heb mijne gewoon gekocht in een dieren winkel waar ze veel spullen voor honden hadden. En hij koste maar 1€.
ingeuh schreef:In het begin moet dat wel, anders snapt je paard de ink niet tussen de click - iets goed gedaan. Door middel van een click te geven en gelijk daarna iets lekkers snapt hij het.Later kan je gewoon een click geven zonder wat lekkers, en dan bijvoorbeeld aan het einde van de training weer een click en dán wat lekkers.
Lenneke_ schreef:Je vergelijkt paarden met mensen. Maar je vergeet dat paarden geen roofdieren zijn. Voor roofdieren is eten een beloning omdat ze daar van oorsprong naar op jacht moeten. Paarden hoeven alleen maar hun hoofd naar beneden te doen.
Daarbij komt dat de laagste in rang z'n eten altijd afstaat aan de leider. Dus als jij je paard iets eten geeft zeg je tegen hem: hier ik geef mijn eten aan jou, dus jij staat boven mij. Daarom worden veel paard zo vervelend van belonen met eten, zeker als ze van zichzelf wat dominanter zijn.