variatie voor longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

variatie voor longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:48

ik ben nu ongeveer 3 weken actief aan het longeren met mijn shetlander.
en de commando's van de 3 gangen + stilstaan zitten er al in.

Maar het begint nu toch wel aardig te vervelen, dus heeft iemand tips om het wat leuker te maken?

_Cindy

Re: variatie voor longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:55

Aan de lange lijnen met hem gaan lopen?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:00

de mijne kunnen bv ook volte verkleinen en vergroten aan de longe, maar doormiddel van het commando 'komen' in combinatie met voorwaarts blijven drijven. ('kom' in vrijheid of vanuit stilstand betekent naar mij komen ...)
ze doen dit dus niet door de lijn korter te maken, ik neem de longe enkel mee op maat als zij dichter komen...das een goed oefeningetje om de rug een beetje soepeler te maken

ze kunnen ook omkeren zonder dat ik naar de andere kant van hun moet lopen ...en das gewoon handig Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 22:13

kynshiri: zal ik ook eens proberen, vooral dat omdraaien is wel handig Haha!

cindysponys: wat is dat? aan de lange lijnen lopen Clown

Bedenk ik me 2 min. geleden: ze moet haar benen wat hoger optillen + wat ruimer draven, iemand truukjes waarmee ik dat kan leren aan de longe?

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 05:53

appelbolfan schreef:
Bedenk ik me 2 min. geleden: ze moet haar benen wat hoger optillen + wat ruimer draven, iemand truukjes waarmee ik dat kan leren aan de longe?

Dan balkjes/cavaletti op de longeercirkel leggen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 08:31

oja, met dat omdraaien wel goed opletten dat ze het enkel op vraag doen hè, anders gaan ze er van profiteren en blijft de pony in het midden staan terwijl jij rondjes kan lopen om terug aan de zijkant van je pony te raken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:38

Je kan de volte verkleinen en weer vergroten.Je kunt je pony in de verschillende gangen laten terug komen en laten veruimen.Je kunt met balkjes ook een heleboel.Leg ze in een vierkant neer, leg ze in een boogje neer,leg er 2 neer of 3,4,5,6,7 lekker varieren.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 17:22

oke die balkjes ga ik maar eens proberen Haha!
Monsera: hoe bedoel je in een vierkant leggen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:53

Ik zou niet alleen longeren, ik zou grondwerk gaan doen. Dat betekend dus ook dat je balkjes neerlegt, een vierkantje of doolhof maakt waar ze dan eventueel achterwaarts doorheen moeten. Zijgangen meeneemt aan de lijn....

Kijk even hier: viewtopic.php?f=125&t=625206

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:46

Een vierkant dan bedoel ik dat je de pny op de volte longeert en dan bij c een balk neer legt en bij x een balk neer legt en tussen x en c 1 balk en tussen c en x 1 balk.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 17:47

oo zo, maar is het dan de bedoeling dat ze daar binnen blijft? of er op de 1 of andere manier overheen gaat.

Ik weet niet of het aan mijn ruimtelijk inzicht ligt, maar volgens mij kan je niet over een vierkant lopen als je in een cirkel loopt. Nagelbijten / Gniffelen kan zijn dat ik het mis heb Tong uitsteken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:30

Je pony moet er over heen.Ik kan geen tekeningetje maken dan zou het al een stuk duidelijker zijn denk ik.Maar je pony loopt gewoon op de volte en komt dan alle 4 de balken tegen en moet er over heen lopen.Het mooie hiervan is is dat je pony dus in stap,draf en galop er over heen kan.