Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik mis in je verhaal het ras, en de graad van africhting van het paard. Als het een draver is die voorheen heeft gekoersd is er gewoon heel erg aandacht aan besteed dat ze niet mogen galopperen, en dat is er maar heel moeilijk uit te krijgen.
Hoe longeren jullie? Hoe groot is de bak? Longeren jullie met lijn? Is er een mogelijkheid om te longeren in een afgesloten longeerkraal, zonder lijn?
suuz_horsie schreef:Ik longeer haar gewoon in de wei, we hebben geen bak. Longeer met lijn.
Karin schreef:suuz_horsie schreef:Ik longeer haar gewoon in de wei, we hebben geen bak. Longeer met lijn.
Als het wat glad is in de wei, dan galoppeert mijn paard ook slecht aan. Laatst schrok hij tijdens het longeren van iets wat op de weg naast de wei gebeurde, hij schoot in galop weg en ging bijna onderuit (het gras was nat), krabbelde snel weer op en draafde verder. Op de normale galopcommando's krijg ik hem op nat gras ook niet in galop, hij gaat dan zelfs niet veel sneller draven. Het lijkt er in ieder geval op dat hij geen grip heeft op nat gras en daarom dan niet wil galopperen. Als ik longeer op een droge wei of op zand, dan galoppeert hij gewoon probleemloos aan.
Nimmedor schreef:als die op normale bodem niet in galop gaat, gewoon keertje goed met de zweep erachteraan zitten