Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Solide schreef:Lunawijffie, ik zo nog niet met dubbele lijnen beginnen als ie nog niet aan de enkele lijn wil. Je hebt anders kans dat ie zich helemaal vastdraait lijkt me.
Lunawijffie schreef:Solide schreef:Lunawijffie, ik zo nog niet met dubbele lijnen beginnen als ie nog niet aan de enkele lijn wil. Je hebt anders kans dat ie zich helemaal vastdraait lijkt me.
Wat dan wel???
Mijn redenatie was: ze kent die 2 lijnen en dat er iemand achter haar de commando's geeft. Ik dacht dat je ik haar dan dus met die 2 lijnen makkelijker kan sturen en dan dus ook de moeilijke kant op kan laten lopen. Wil dan beginnen op de hoefslag en dan de voltes insturen.
Ik zou even moeten kijken of ik ook de halve bak af kan zetten om een longeerring te maken. Het liefst longeer ik haar los, maar als ik dat nu probeer, gaat ze als een gek lopen rennen.
De baas wil dat ze met haar hoofd lager gaat lopen, maar ze heeft de bouw van een tuiger. Dan kan je niet verlangen dat ze van de ene op de andere dag gaat lopen stofzuigen.
Ik ben nu dus aan t bedenken hoe ik haar ten eerste ook rechtsom kan laten lopen aan 1 lijn en ten tweede hoe ik haar hoofdhouding lager kan krijgen.
Solide schreef:Zelf zou ik het in jouw instantie toch niet meteen gaan proberen met dubbele longe, maar ja vaak is logisch nadenken het beste. Ik zou het gewoon nog niet durven. Met enkele longe als ie dan omdraait is het nog niet zo'n probleem (tenminste ik heb dan zo'n tussenstuk aan het bit hangen). In de dubbele longe kan hij zich vastdraaien.....
Cassidy schreef:Bitstukjes zijn eenramp, maak de longeerlijn aan de binnenring vast. Sowieso zou ik eerst met (touw)halster longeren.
En Lunawijffie, je paard is gerust in te rijden, waarom breng je haar niet naar een prof toe? Zelf aanklooien zou ik iig niet meer doen.