problemen met de spaanse pas.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

problemen met de spaanse pas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 08:33

Fleur en ik zijn nu bezig met de spaanse pas erin te krijgen, aan de linkerkant maakt ze * als ze stilstaat * een mooie pas, aan de rechterkant is ze zo blij, dat ze een voet geeft en als ik om een 'pas' vraag ze een voet blijft geven, terwijl ze 'pas' wel aan beide kanten kent, en zo krij gik ook weer het probleem met al lopende de spaanse pas... denk ik
kan iemand mij helpen? bedankt alvast!

Jeany

Re: problemen met de spaanse pas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 11:21

niemand?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:28

concequent zijn, op tijd belonen.
Als ze hem 1x gedaan heeft, gelijk belonen. (weet niet wat je doet ,met voer of clicker?)

Als ze doorgaat, afstraffen met stem. Zodra ze dan stopt met spaanse passen, opnieuw belonen... Denk dat ze je op die manier wel door moet gaan krijgen.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:53

dankjewel, ik ga het proberen!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:20

Idd, belonen is het enige goede om je paard zover te krijgen dat ie de spaanse pas afmaakt.
wat ook helpt, is je paard met een lange zweep met een touwtje uitdagen met het touwtje, zodat hij met zijn voorbeen naar het touwtje slaat. Dat is de leukste en makkelijkste manier ( voor het paard) om de spaanse pas te leren. Door middel van het touwtje naar voren of terug te halen, kun je aangeven hoe hoog de passen moeten worden.

Succes! Pling

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:49

mag ik wat vragen??,, hoe leer je de spaanse pas aan?..,, ik heb al geprobeerd met een zweepje op zijn been gekriebeld, maaar hij tilt zijn been niet op..... Boos!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:10

zoek eens in de FAQ van vrijheidsdressuur hier zou ik zeggen....

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:46

Amrit schreef:
mag ik wat vragen??,, hoe leer je de spaanse pas aan?..,, ik heb al geprobeerd met een zweepje op zijn been gekriebeld, maaar hij tilt zijn been niet op..... Boos!

Net zolang door irriteren en plagen tot hij hem optilt. Desnoods geef je hem een zacht tikje maar wel opletten dat het leuk blijft. Hij moet spelenderwijs naar het touwtje van je zweep gaan slaan, daar moet je naartoe werken. Knipoog

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:48

ok thanx