Heb van het weekend mijn eerste longeersingel en bijzetteugels gekocht op aanraden van mijn prive instructrice...

Ze vroeg me namelijk vorige week of ik wel eens longeerde...Ik longeerde inderdaad : 1x week met kopstuk en longeerlijn! Dit haalt dus blijkbaar niets uit, is gewoon wat rondjes lopen!
Ik heb altijd in maneges gereden met manegepaarden en nu staat mijn eerste eigen paardje ook in een kleine manege : er is eigenlijk niemand die longeert hier, dus kwam ik bij de benamingen pessoateugels ed volledig uit de lucht gevallen!!

De bedoeling is eigenlijk om wat afwisseling in zijn training te brengen en om hem een betere houding te geven ( zijn achterhand beter gebruiken, rugspieren,...). Zij raadde mij daarom een longeersingel en bijzetteugels aan...Ik heb in de bib ook al wat boeken gaan halen over longeren enzo. Ik wil er niet overhaast aan beginnen en me goed informeren...
Hoe kan ik dit nu praktisch het beste aanpakken? Hij is ook blind langs 1 kant, dat maakt het al wat moeilijker...En hij is 14, en dus bijna nog nooit gelongeerd, enkel als iemand er op zat...
Hoe lang kan ik best longeren? Hoe vast moet ik die teugels maken? En ( domme vraag) waar blijf ik dan met de teugels van het kopstuk? Doen jullie beenbescherming aan? ( peesjes, bandages,..)
Ik heb ook een lange longeerzweep gekocht maar het is de bedoeling dat je vooral met je stem werkt..hoe doe je dat dan?
Ik rij zelf al 10 jaar paard maar ben nog nooit met longeren in aanraking gekomen vandaar deze vraagjes...jullie tips zijn altijd welkom!!
Alvast bedankt!!