Afstand balkjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Bisous

Afstand balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:13

Hallo allemaal,

Sorry als dit al een keer aan bod is geweest....

Maar ik zou graag een keer willen longeren met balkjes

Mijn vraag is hoe je er achter kunt komen wat de goede afstand van de balkjes is.

Als je dit voor de eerste keer gaat doen is het dan het beste om met 1 balkje te beginnen en zo uit te bereiden naar meer balkjes.

ArGieVai

Re: Afstand balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:08

ongeveer 1 meter tussen de balkjes, verschilt wel per paard/pony moet je gewooon kijken of dat goed is of dat je ze wat wijder/smaller moet leggen:)

ik zou beginnen met 2 á 3 balkjes Lachen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:39

meestal schrikken de paarden wel als er ineens balken liggen en gaan ze er al gauw langs..daarom zou ik het inderdaad opbouwen met het aantal balken en gewoon bij 1 beginnen. van 1 tot 1,5 meter is goed voor stap, je moet het inderdaad even bekijken, dat verschilt per paard.

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:22

Gewoon met 1 balk beginnen, in draf is de afstand ong. 1 meter, maar dat ligt er ook aan hoe grote passen je paard maakt en hoe groot hij zelf is. Je kan ze eerst gewoon op 1 meter leggen en als je dan ziet dat je paard er moeite mee heeft of dat ze noujuist te dicht bij elkaar liggen kan je ze altijd nog wat verder of dichter uit elkaar leggen.

Misschien een idee om eerst naast hem te gaan lopen en een paar keer over de balk te lopen, dan schrikt hij ook niet zo als er in één keer een balk op de grond ligt.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:42

ik leg de balkjes zteeds iets meer uitelkaar ,, zo ver mogelijk zodat ze goed haar spieren gebruikt.. ik gebruik een hoek in de bak... eentje in de hoek rest lang de lange zijde.. goede aanleuning Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:55

Als je een hoek gebruikt kan je de balken als een soort waaier neerleggen. De afstand tussen de balken is op de binnenhoefslag dan kleiner als op de buitenhoefslag. Dan hoef je niet steeds met de balken te slepen om ze uit elkaar te leggen, maar kan je je paard gewoon op de juiste afstand over de balken sturen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:30

ze zeggen altijd een meter plus een voet (nou verschilt een voet natuurlijk altijd)

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:07

Ik doe altijd een grote stap en 1 voet en ze liggen dan perfect(voor mijn paard). Begin met 1 balk neem je paard eerst mee aan de hand dan 2 balken enz. Zo heb ik het mijn paard ook geleerd.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:57

Het éne paard loopt nou eenmaal ruimer dan het andere, en een pony trekt de afstanden van een paard weer niet. Goed kijken en voorzichtig proberen werkt denk ik het beste. Als je er iemand bij hebt kan die de balken onder dat jij longeert steeds wat fijner neerleggen.